وزیر امور خارجه با تشریح موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد بحران‌های منطقه از جمله در افغانستان، یمن و اوکراین، بر لزوم توقف مداخلات خارجی، توقف جنگ و ضرورت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه اشاره و تاکید کرد: تمرکز بر راه‌ حل سیاسی به ثبات و صلح منجر خواهد شد.

امیرعبداللهیان

به گزارش هشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان و اسقف اعظم پائول گالاگر وزیر امور خارجه واتیکان، در مورد تحولات فلسطین و مسائل دوجانبه به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

امیرعبدللهیان در این گفت وگوی تلفنی ضمن تاکید بر قدمت روابط دوجانبه و اهمیت مناسبات با واتیکان در سیاست خارجی ایران، افزود: بسیاری از فجایع دردناک و ضدانسانی موجود در جهان به دلیل فقدان معنویت و اخلاق در  روابط بین المللی است.  

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به هتک حرمت اخیر توسط فردی به قرآن کریم در سوئد خواستار توجه ویژه واتیکان در دفاع از احترام به کتب آسمانی و ادیان الهی در سراسر جهان شد.  

وی با اشاره به خطر تروریسم در جهان و محکومیت اقدامات تروریستی در افغانستان گفت: گفت وگو میان ادیان الهی نقش مهمی در کاهش خشونت و افراطی گری دارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به گفت وگوهای ادیانی ایران و واتیکان، آمادگی تهران را برای امضای سند همکاری میان حوزه علیمه قم و واتیکان اعلام کرد.  

وزیر خارجه ایران ضمن تشریح تحولات فلسطین و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطین در مسجدالاقصی، خواستار پاسخ مناسب پیروان ادیان ابراهیمی به این اقدامات شد.

 امیرعبداللهیان ضمن تشریح موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد بحران های منطقه از جمله در افغانستان، یمن و اوکراین، بر لزوم توقف مداخلات خارجی، توقف جنگ و ضرورت ارسال کمک‌های انساندوستانه اشاره و تاکید کرد: تمرکز بر راه‌حل سیاسی به ثبات و صلح منجر خواهد شد.

وزیر امور خارجه واتیکان نیز ضمن یادآوری تعهد واتیکان به روابط مناسب با جمهوری اسلامی ایران در آستانه هفتادومین سالگرد روابط دوجانبه، از درد و رنج مردم یمن به‌شدت ابزار تاسف کرد.

 اسقف اعظم پائول گالاگر با اشاره به برخی مشکلات منطقه ای و جهانی در موضوع فلسطین، بر ضرورت حفظ حرمت قدس و حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.

وی در پایان برای همه مردم ایران و مسلمانان جهان خیر و نیک بختی را آرزو کرد.

کد خبر 672870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha