«بلاول بوتو زرداری» سیاستمدار جوان و فرزند ارشد خانم «بی نظیر بوتو» نخست وزیر فقید پاکستان به عنوان رهبر حزب هم پیمان با دولت جدید این کشور، پس از رای موافق سایر هم حزبی‌های خود، وزیر خارجه و سکاندار دستگاه دیپلماسی پاکستان شد.

بلاول بوتو زرداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بلاول زرداری فرزند بی‌نظیر بوتو نخست وزیر پیشین و آصف علی زرداری رئیس جمهوری اسبق پاکستان امروز (چهارشنبه) در کاخ ریاست جمهوری و در حضور «شهباز شریف» نخست وزیر و «عارف علوی» سوگند خدمت یاد کرد.

بلاول زرداری ۳۳ ساله یکی از جوان‌ترین سیاستمداران پاکستان شناخته می‌شود که از ابتدای تصدی خود در حزب مردم بر ادامه راه پدربزرگ خود یعنی ذوالفقار علی بوتو نخست وزیر پیشین و مادرش خانم بی‌نظیر بوتو تاکید دارد.

بلاول سکان ریاست 'حزب مردم پاکستان' به عنوان دومین حزب قدرتمند این کشور پس از حزب حاکم را در دست دارد.

عکس | فرزند «بی نظیر بوتو» وزیرخارجه پاکستان شد

این سیاستمدار جوان پاکستان که به همراه پدرش 'آصف علی زرداری' رئیس جمهوری سابق این کشور، پیش از انتخابات سال ۲۰۱۸ عملا برنامه‌های گسترده خود را برای حضور قدرتمند در صحنه سیاست آغاز کرده‌اند، به عنوان نماینده وارد مجلس ملی شد.

ناظران سیاسی در پاکستان معتقدند، رهبری دولت و انتخاب به عنوان نخست وزیر این کشور از برنامه‌های آتی بلاول بوتو زرداری است و انتظار می‌رود وی در انتخابات آتی در سال ۲۰۲۳ جایگاه خود را برای تشکیل دولت و رسیدن به منصب نخست وزیری تقویت کند.

بلاول زرداری متولد شهر کراچی که در رشته‌های سیاست و تاریخ در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده، نخستین بار است که از سوی حزب مردم پاکستان نامزد مقام وزیر خارجه این کشور می‌شود.

عکس | فرزند «بی نظیر بوتو» وزیرخارجه پاکستان شد

مادر او بی‌نظیر بوتو در سال ۲۰۰۷ برای فعالیت سیاسی در پاکستان وارد کارزار انتخاباتی شد اما در یک حمله تروریستی در مجاورت شهر اسلام‌آباد کشته شد. بلاول بوتو زرداری در آن زمان هنوز دانشجو بود.

گفتنی است، وزرا و اعضای کابینه دولت جدید پاکستان به نخست وزیری «شهباز شریف» با حضور ۳۷ وزیر فدرال، ۴ وزیر مشاور و همچنین ۳ مشاور نخست وزیر روز ۳۰ فروردین بر اساس قانون اساسی این کشور سوگند خدمت یاد کردند.

کد خبر 672807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha