چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

نگارخانه صبا در فرهنگستان هنر میزبان «بر آستین وصال»، نمایشگاه آثار خوشنویسی محمد انشایی می‌شود.

نمایشگاه بر آستین وصال در فرهنگستان هنر

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه که ساعت ۱۷ روز جمعه ۹ اردیبهشت گشایش می‌یابد، چهل اثر از آثار خط محمد انشایی (خطاط و نوازنده کمانچه) به نمایش درخواهد آمد. این آثار به خط نستعلیق و در قالب‌ها و دانگ‌های متنوع قلم است و محتوای همه آنها از اشعار شیخ اجل سعدی شیراز وام گرفته شده است. اثر مرقع فراقنامه سعدی نیز به خط محمد انشایی، برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

محمد انشایی متولد ۱۳۶۲ و دارای مدرک کارشناسی ارشد موسیقی از دانشگاه تهران در جشنواره‌ها و کنسرت‌های متعدد داخلی و خارجی حضور فعال داشته است. این هنرمند علاوه بر اجرای موسیقی، سال ۱۳۹۱ گواهینامه فوق ممتاز خط نستعلیق را از انجمن خوشنویسان ایران دریافت و سال‌های ۹۳ و ۹۴ نمایشگاه‌های انفرادی بر اساس اشعار سعدی برگزار کرد.

او درباره ایده شکل‌گیری نمایشگاه «بر آستین وصال» و انتشار مرقع فراقنامه سعدی می‌گوید: «مرقع فراقنامه سعدی را در دوران قرنطینه نگاشته‌ام؛ دورانی که همه افراد جامعه به نوعی از هم دور بودند. چه آنها که عزیزان‌شان را از دست دادند چه آنها که به هر دلیلی و به نوعی فراق حاکم بر جامعه را تجربه می‌کردند. این موضوع من را بر آن داشت تا اشعاری از سعدی را با محور مفهوم فراق، گرد هم آورم و به نوعی این کلمه را در مرقع تکرار کنم تا از این دوران تلخ یادگار بماند.»

نمایشگاه «برآستین وصال» ۱۰ تا ۲۱ اریبهشت در موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا، نگارخانه استاد محمود فرشچیان به نشانی خیابان ولی عصر ، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ برپا خواهد بود.

کد خبر 672783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha