چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

شرکت تسلا روز سه‌شنبه ۱۲۶ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد، زیرا نگرانی سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت ممکن است مجبور به فروش سهام برای تامین سرمایه ۲۱ میلیارد دلاری برای خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر شود.

تسلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، تسلا در معامله توییتر دخالتی ندارد، اما پس از اینکه ایلان ماسک از افشای عمومی پول نقدش برای خرید خودداری کرد، سهام آن مورد هدف دلالان قرار گرفت. کاهش ۱۲.۲ درصدی سهام تسلا در روز سه‌شنبه معادل ۲۱ میلیارد دلار کاهش ارزش سهام تسلا است؛ درست همان ۲۱ میلیارد دلار پول نقدی که او برای معامله توییتر نیاز دارد.

دانیل ایوز، یک تحلیلگر آگاه به مسائل گفت که نگرانی‌ها در مورد فروش سهام آتی ماسک و احتمال سقوط او توسط توییتر بر سهام تسلا سنگینی کرده است.

سهام توییتر نیز در روز سه‌شنبه کاهش یافت و با ۳.۹ درصد کاهش در ۴۹.۶۸ دلار بسته شد؛ اگرچه ماسک موافقت کرد آن را در روز دوشنبه به قیمت ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم به‌صورت نقدی بخرد.

بیشتر بخوانید:

اد مویا، تحلیلگر ارشد بازار هم گفت: «اگر قیمت سهام تسلا همچنان در سقوط آزاد باقی بماند، تامین مالی او به خطر خواهد افتاد.»

کد خبر 672680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha