سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

۱۰پروژه عمرانی مهم به ویژه پروژه‌های راه‌سازی برای فراهم کردن زیرساخت‌های شهری در منطقه۲۲ تا ۲ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود.

پروژهمنطقه22

همشهری آنلاین‌ـ ثریا روزبهانی: سرعت پروژه‌های عمرانی و ترافیکی در منطقه۲۲ افزایش پیدا کرده و مدیریت شهری به دنبال آن است تا توسعه‌پذیری زیرساخت‌های شهری با بارگذاری جمعیت همسو باشد. «وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه۲۲ از بهره‌برداری از پروژه عمرانی تا ۲ماه آینده در این منطقه خبر می‌دهد.

یکی از فعالیت‌های مدیریت شهری در این منطقه به دلیل توسعه‌پذیری آن احداث معابر جدید است و تلاش شده در این دوره از مدیریت شهری زیرساخت‌های شهری را همانند سرعت و ساخت‌وساز پیش ببریم. در همین راستا بسیاری از پروژه‌های راه‌سازی این منطقه کمک بسیار بزرگی به‌ تردد آسوده، ایمن و کاهش مسافت‌ تردد خودرویی شهروندان خواهد کرد.

برای مثال راه‌اندازی دور برگردان جنوب به جنوب بلوار اردستانی در محله شهرک دانشگاه شریف کاهش‌ تردد ده کیلومتری شهروندان را به دنبال خواهد داشت و از رفت‌وآمد اضافه جلوگیری می‌کند.»

محمدی در ادامه می‌افزاید: «احداث معابر شهرک آفتاب، یکی از عملیات‌های عمرانی که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. این موضوع از مطالبات و درخواست‌های ساکنان این محدود بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن برنامه‌ریزی و اجرا شد. همچنین شهرک الهیه، به‌عنوان غربی‌ترین محله شهر تهران محسوب می‌شود.

خداحافظی با معابر خاکی منطقه ۲۲ تا ۲ماه آینده

نزدیک به دو دهه از ساخت این شهرک می‌گذرد؛ اما اهالی این شهرک همچنان از آسفالت نبودن معابر آن گلایه دارند. اکنون در این پروژه‌ها و در بازدید قرار خدمت شهردار تهران این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با دستور «زاکانی» شهردار تهران آسفالت این معابر تأمین شد. در همین راستا عملیات آسفالت این معابر در مراحل پایانی و به‌زودی آماده بهره‌برداری است.»

به گفته وی خیابان هشتم آزادشهر به بلوار آیت‌الله ‌تهرانی نیز از دیگر پروژه‌هایی است که دیوارکشی و احداث معابر آن در دستور کار قرار دارد و با راه‌اندازی این معابر تردد ساکنان شهرک آزادشهر و پیکانشهر به بلوار آیت‌الله ‌تهرانی به سهولت انجام می‌شود.

شهردار منطقه۲۲ در ادامه می‌گوید: «این منطقه به دلیل وجود تفرجگاه‌های متعدد به قطب گردشگری تهران معروف است. به همین خاطر جمعیت قابل توجهی از شهروندان برای تفریح به این منطقه مراجعه می‌کنند. تاکنون حدود ۸۰۰ سرویس بهداشتی و آبخوری در این محدوده تأمین و تجهیز شده است وتا دو ماه آینده یک سرویس بهداشتی نیز در بوستان آوا راه‌اندازی خواهد شد.

همچنین احداث پیاده‌رو بلوار مظفر، پیاده‌روسازی بوستان کودک، آسفالت‌کاری معابر شهرک شهید باقری، روکش آسفالت شهید جوزانی و معابر هراز از دیگر پروژه‌های عمرانی و ترافیکی آماده بهره‌برداری است تا باعث افزایش میزان رضایتمندی شهروندان در این منطقه از کلانشهر تهران شود.»

کد خبر 672561

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha