رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران بر لزوم بازنگری در طرحهای شهری تأکید کرد و گفت: در یک خیابانی باید  تعدادی پلاک تملک می‌شد اما در این میان چند پلاک باقی مانده است و از آنجایی که اجازه نوسازی هم به آنها داده نمی‌شود مردم چند سال است که در خانه‌های فرسوده خود حبس شدند و این مسئله موجب گرفتاری مردم شده است.

خانه فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام محمد آقامیری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از طرح‌های شهری به مرور زمان کارآمدی خود را از دست داده‌اند، گفت: این طرح‌های نیمه کاره مثل طرح‌های تعریض معابر رها شده‌اند و موجب بروز مشکلاتی برای مردم شدند.

او با بیان اینکه در طرح تعریض معابر اجازه تخریب و نوسازی به مالکان داده نمی‌شود، اظهار کرد: مثلا در یک خیابانی باید  تعدادی پلاک تملک می‌شد اما در این میان چند پلاک باقی مانده است و از آنجایی که اجازه نوسازی هم به آنها داده نمی شود مردم چند سال است که در خانه‌های فرسوده خود حبس شدند، این مسئله موجب گرفتاری مردم شده است. این در حالی است که در برخی طرح‌ها بعد از چند سال مردم می‌توانند پروانه بگیرند. از معاونت شهرسازی می‌خواهیم گزارشی از وضعیت اجرای این طرح‌ها و فرآیند بازبینی آنها به شورا ارائه کند.

پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران نیز در واکنش به این تذکر گفت: شهرداری حق اجرای طرح‌های متعدد در شهر را دارد؛ اما حق ندارد حقوق شهروندان را سلب کند و باید راه حلی برای این  مسئله پیدا کرد چرا که برخی شهروندان سالهاست در شرایط بدی زندگی می‌کنند و باید راهکار مناسبی پیدا کرد.

کد خبر 672510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha