قیمت نفت در بازار جهانی، امروز روند کاهشی خود را ادامه داد به طوری که هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با سه و ۲۳ صدم درصد کاهش به ۹۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

نفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، قیمت نفت در بازار جهانی، امروز روند کاهشی خود را ادامه داد به طوری که هر بشکه نفت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با سه و ۲۳ صدم درصد کاهش به ۹۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

همچنین قیمت نفت خام برنت دریای شمال نیز با سه و ۸۸ صدم درصد کاهش به ۱۰۲ دلار و ۱۹ سنت رسیده است.

میانگین قیمت سبد نفتی اوپک نیز ۱۰۸ دلار و ۸۱ سنت است که بر این اساس قیمت نفت سنگین ایران که در این سبد قرار دارد ۱۰۵ دلار و ۷۵ سنت است.

قیمت نفت سبک ایران نیز در بازار جهانی ۱۰۵ دلار و ۹۳ سنت معامله می‌شود.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر بخش تحقیقات مؤسسه نیسان سکیوریتیز گفته است: «سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند در شرایط ادامه قرنطینه‌ها در شانگهای و احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا و قبل‌از آغاز فصل سفرها و رانندگی در ماه مه، خود را با این شرایط تطبیق دهند. اما انتظار نمی‌رود قیمت نفت به‌خاطر دورنمای تحریم احتمالی واردات نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا در بحبوحه تشدید بحران اوکراین، از ۹۰ دلار در هر بشکه پایین‌تر بیاید».

مقامات شانگهای در زمینه مبارزه با شیوع بیماری کرونا حصارهایی در اطراف ساختمان‌های مسکونی کشیده‌اند که باعث اعتراض عمومی بر سر قرنطینه‌هایی شده که بیشتر جمعیت ۲۵ میلیونی شهر را در داخل خانه‌ها نگه داشته‌است.

جروم پاول، رئیس خزانه‌داری آمریکا هم از احتمال افزایش نیم‌درصدی نرخ بهره در اجلاس آینده این بانک در ماه مه خبر داد.

کد خبر 672220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha