اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید رنگ لباس‌های تیره و رنگی خود را بدون کدر شدن بر اثر شست‌وشو حفظ کنید، فلفل سیاه چاره کار شماست.  

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی.jpg

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خیلی اوقات این اتفاق می‌افتد که لباس زیبایی خریداری کرده‌اید، اما یک ماه پس از خرید شروع به تغییر رنگ می‌کند. همچنین لباس‌های مشکی قبل از اینکه متوجه شوید بر اثر شست‌وشو خاکستری می‌شوند. اما چگونه می‌توان رنگ لباس‌های رنگی و تیره را حفظ کرد؟ خوشبختانه، یک ترفند ساده برای رفع این مشکل وجود دارد و فلفل سیاه تنها چیزی که برای این منظور نیاز دارید!

اگر مقداری فلفل سیاه به ماشین لباسشویی خود اضافه کنید، لباس‌های شما دوباره روشن و رنگارنگ به نظر می‌رسند و با این ترفند می‌توانید با لباس‌های رنگ پریده خداحافظی کنید.

برای این کار لازم است لباس‌های رنگی خود را در ماشین لباسشویی قرار داده و مواد شوینده معمولی خود را اضافه کنید. سپس یک قاشق چایخوری فلفل سیاه به ماشین لباسشویی اضافه کنید. لباس‌ها را در چرخه سرد بشویید. مشاهده خواهید کرد که لباس‌ها به رنگ اصلی خود بازخواهند گشت.

اما فلفل چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ باقیمانده مواد شوینده بر روی لباس‌ها باعث می‌شود که لباس‌های شما زودتر کدر و رنگ پریده شوند.

فلفل به دلیل بافتی که دارد به مواد شوینده اجازه چسبیدن به لباس‌ها را نمی‌دهد. به همین دلیل است که لباس‌های شما به صورت رنگ پریده از ماشین لباسشویی خارج نمی‌شوند. بعلاوه افزودن فلفل به لباس‌های چرک در ماشین لباسشویی از تغییر رنگ لباس‌ها نیز پیشگیری می‌کند.

کد خبر 672196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha