شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین گل رز آبی جهان به دنبال 20 سال تحقیق و صرف 30 میلیون دلار سرمایه گذاری در یک نمایشگاه گل در توکیو رونمایی شد

به گزارش ایرنا به نقل از یونایتدپرس به نقل از شرکت تولید کننده این گل گزارش داد، عرضه گل های رز آبی که تولید آنها ناممکن تصور می‌شد، پاییز آینده آغاز می‌شود.

روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد، این گل‌ها اصلاح ژنتیکی یافته‌اند و ژنی به آنها پیوند زده شده است که ساخت رنگدانه‌های آبی را در گیاه تحریک می‌کند.

مبتکر اصلی تولید رزهای آبی، شرکت بیوتکنولوژی فلوریجین در ملبورن واقع در استرالیا است. این شرکت شعبه‌ای از یک شرکت ژاپنی به نام سانتوری است.

دیلی تلگراف افزود: این شرکت امیدوار است، این گل‌های آبی رنگ، بازار جهانی به ارزش بیش از 300 میلیون دلار ایجاد کند.

در سال 1991 این گروه در یک رقابت سخت جهانی برای جداسازی ژن عامل تولید گل‌های آبی به موفقیت دست یافت و از آن زمان انواع گل‌های اصلاح شده ژنتیکی را در رنگ‌های طیف آبی تولید کرده است.

پیش از این رزهای آبی را با رنگ کردن رزهای سفید تهیه می‌کردند.
کارشناسان گل می‌گویند، سایر رزهای آبی با روش‌های متعارف پیوند زدن پرورش یافته‌اند، اما در رنگ این گل‌ها بیشتر رنگ بنفش وجود دارد.

دیلی تلگراف نوشت: در نمایشگاه بین المللی گل توکیو علاوه بر گل‌های رز آبی، رزهایی به نمایش گذاشته شده‌اند که در تاریکی می‌درخشند.این رزها از لحاظ ژنتیکی به گونه‌ای تغییر یافته اند تا در تاریکی بدرخشند.

کد خبر 67214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز