معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه مالکیت شهرداری تهران بر کارخانه سیمان ری تثبیت شده است، گفت: تا شهریور سال ۱۴۰۱ فاز نخست تبدیل این کارخانه به مرکز فعالیت شرکت‌های دانش بنیان افتتاح خواهد شد.

کارخانه سیمان ری

به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا صارمی،معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حاشیه بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از کارخانه سیمان ری گفت: مراحل اجرایی پروژه کارخانه سیمان ری به بزرگترین مرکز فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است و امیدواریم در شهریورماه امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او افزود: شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت‌هایی هستند که در سال‌های گذشته با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رشد خوبی داشته اند.

کارخانه سیمان، شرکت دانش‌بنیان می‌شود

پایان مطالعات تغییر کاربری کارخانه سیمان

سورنا ستاری نیز در حاشیه این برنامه با اعلام خبر تثبیت مالکیت شهرداری بر کارخانه سیمان ری گفت: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان باعث حل مشکلات شهر می‌شود و شهر هوشمند جایی است که به عنوان شتاب دهنده کسب و کار فعالیت کند.

کارخانه سیمان، شرکت دانش‌بنیان می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: فضاهای این چنینی که متروکه بودند و سبب ایجاد مزاحمت در محدوده شهری شناخته می‌شد، اکنون به مرکزی تبدیل می‌شود که می‌تواند کیفیت زندگی در شهر را تغییر دهد و به محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد نوآوری در شهر تبدیل شود. تجربه این کار در کشور در شهرهای یزد، تبریز و ... وجود دارد. 

ستاری با بیان اینکه در تهران وجود چنین مرکزی لازم بود، گفت: کارخانه سیمان که مانند جواهری در شهر بود و نماد صنعتی شدن تهران را نشان می‌دهد، برای این کار در نظر گرفته شده که اتفاق بسیار خوبی است.

او  با بیان اینکه باید سرمایه گذاری بخش خصوصی را برای راه اندازی این مجموعه جلب کنیم، اظهار داشت:  در حال حاضر کارهای مطالعاتی تغییر کاربری کارخانه سیمان ری انجام شده است؛ همچنین کارهای طراحی این مجموعه به اتمام رسیده و در مرحله اجرای آن هستیم.

کد خبر 671945
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha