اسپیس‌ایکس خانه جدیدی برای اینترنت ماهواره‌ای خود پیدا کرده و قراردادی را با شرکت هواپیمایی مستقل JSX به امضا رسانده است که تا اواخر امسال، وای‌فای داخلی را به مشتریان ارائه دهد.

هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، این باعث می‌شود که این شرکت نخستین  شرکتی باشد که سرویس اینترنت استارلینک اسپیس‌ایکس را ارائه می‌کند.

این استارت‌آپ  فضایی خصوصی با پرتاب ماهواره‌های بیشتری به مدار به تقویت فناوری خود ادامه می‌دهد.

پس از پرتاب اولین مجموعه از ماهواره‌ها در سال ۲۰۱۹، اسپیس‌ایکس به سرعت در حال ساخت صورت فلکی خود برای پوشش زمین در اینترنت پرسرعت خود است. در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ ماهواره استارلینک در مدار قرار دارند و شرکت قصد دارد هزاران ماهواره دیگر را مستقر کند؛  هرچند که این برنامه انتقادهایی را نیز به دنبال داشته است.

در هر صورت، اسپیس‌ایکس به پیشبرد این سرویس ادامه می‌دهد و حتی اخیرا یک گزینه ممتاز برای کاربران رده بالا معرفی کرده است. بر اساس گزارشی که در هفته جاری در وال‌استریت ژورنال منتشر شد، این شرکت همچنین به دنبال کار بر روی راه‌هایی برای دسترسی در هواپیماهای تجاری و آزمایش این سرویس با چندین هواپیما از جمله هواپیماهای دلتا ایرلاینز در طول یک سال گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید:

اما JSX در این خصوص اولین خواهد بود و اعلام کرده است که سرویس استارلینک در اواخر سال جاری برای هر مشتری در داخل هواپیما رایگان خواهد بود.

این ایرلاین خود را به عنوان یک «سرویس جت پرنده» معرفی و به‌عنوان یک شرکت حمل و نقل در مسافت کوتاه عمل می‌کند که پروازهای چارتر با ۳۰ صندلی را بین شهرهای مختلف آمریکا ارائه می‌دهد.

کد خبر 671911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha