همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران استفاده‌ی ابزاری آمریکا و برخی قدرت‌ها از دمکراسی را عامل مهم بی‌ثباتی در منطقه و جهان و بی‌اعتمادی ملت‌ها به آمریکا و غرب دانست.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی شنبه (یازده آبان) در دیدار پراناب موکرجی، وزیر امور خارجه‌ هند با وی با اشاره به بحران‌های موجود در منطقه‌ی خاورمیانه، گفت: منافع برخی قدرت‌ها در استمرار بحران در این منطقه است و ظاهرا اراده‌ای برای حل آن وجود ندارد.

وی افزود: کسانی که به بهانه‌ مبارزه با تروریسم به منطقه لشکرکشی کردند امروز با طرح تروریسم خوب و تروریسم بد درصدد تداوم‌بخشی به بحران در منطقه‌اند.

نماینده‌ی مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، رویکرد جمهوری اسلامی ایران در تاکید بر حق سرنوشت مردم را راهبردی خواند و گفت: احترام به اراده‌ مردم برای تثبیت ثبات و استقرار در همه‌ی مناطق ضروری است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین با اشاره به روابط عمیق و تاریخی دو ملت ایران و هند خواستار گسترش روابط در همه‌ی زمینه‌ها بین تهران و دهلی‌نو شد.

 وزیر امور خارجه‌ هند نیز در این دیدار با اشاره به نتایج موفقیت‌آمیز دیدارش از کشورمان روابط با تهران را برای دهلی‌نو استراتژیک توصیف کرد و گفت: این روابط خوب و عمیق تحت تاثیر هیچ عامل منفی قرار نخواهد گرفت.

کد خبر 67178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز