مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری تهران و وزارت نیرو در راستای تأمین نیازهای آبی فضای سبز پایتخت از طریق پساب تصفیه شده خبر داد.

فضای سبز

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری اظهار کرد: شهرداری تهران و وزارت نیرو بر اساس تفاهم نامه‌ای که پیش‌نویس آن تهیه شده و بزودی به امضای آقای زاکانی شهردار تهران و آقای محرابیان وزیر نیرو خواهد رسید، توافق کرده‌اند که بخش عمده‌ای از نیازهای آبی فضای سبز شهر تهران به میزان ۱۸۵ میلیون متر مکعب از طریق پساب تصفیه شده تامین و در ازای آن به تدریج استفاده از چاه‌های آب موجود در بوستان‌ها کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران افزود: در همین راستا تاکنون ۷ میلیون متر مکعب پساب به شهرداری تحویل شده و در آینده نزدیک نیز هفت میلیون متر مکعب دیگر به چرخه آبیاری فضای سبز افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شهر، او ضمن تقدیر از تعامل و همکاری سازنده وزارت نیرو با شهرداری تهران، ابراز امیدواری کرد که با اجرای کامل این تفاهم‌نامه، برداشت از منابع آب زیر زمینی به نحو چشمگیری کاهش یافته و گام مهمی در حفظ و استفاده بهینه از ذخایر ملی برداشته شود.

کد خبر 671391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha