وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ تصمیم گیرنده اصلی در تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت وزارت اقتصاد و دارایی است اما آمادگی لازم را برای معرفی کسانی که در اولویت دریافت سهام عدالت هستند، داریم.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الله عبدالملکی افزود: تصمیم گیرنده اصلی در زمینه تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت، وزارت اقتصاد و دارایی است که در این فرآیند وزارت اقتصاد باید مشخص کند، سهام کدام شرکت‌ها و به چه ترتیبی قابلیت واگذاری دارد و در ادامه تیم اقتصادی هیات دولت باید تصمیم نهایی را بگیرد.

وی افزود: ما آمادگی لازم را برای معرفی کسانی که در اولویت دریافت سهام عدالت هستند، داریم.

دو روز قبل هم، وزیر تعاون و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار کرد: ما به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی لازم را داریم و حتی کسانی که برای دریافت سهام عدالت اولویت دارند را مشخص کردیم اما ستاد اقتصادی دولت باید در این خصوص تصمیم گیری کند البته صحبت هایی در هیات دولت شده ولی هنوز جمع بندی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه وزارت کار آماده تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت است، گفت: وزارت تعاون کسانی که در اولویت دریافت سهام عدالت هستند را مشخص کرده است.

بر اساس این‌گزارش سهام عدالت با هدف خصوصی‌سازی و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به اقشار کم درآمد از زمان دولت نهم طراحی و اجرا شده است.

این طرح شامل سهام حدود ۵۰ شرکت دولتی مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی بود.

افرادی که سهام عدالت به آنها تعلق گرفته، جزو سهامداران شرکت‌های بورسی و فرابورس در نظر گرفته می‌شوند.

۷۰ درصد شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت در بورس حضور دارند و سهام آنها قابل معامله در بورس است. بقیه این شرکت‌ها به دلایل مختلف هنوز وارد بازار سرمایه نشده‌اند.

کد خبر 671346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • حسین IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    9 0
    پرداختی ها نشان داده وزارت کار نمی تواند اماندار خوبی باشد وبه درستی افراد را معرفی کند. چون این سهام به همه افراد غنی وضعیف از قبل تعلق گرفته باید. همین چرویه ادامه پیدا کند در غیر این صورت این سهام از عدالت خارج خواهدشد.
  • صیاد IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    من واقعا با تو اولویت باشم
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 1
    سلام مایک خانواده 3نفره هستیم وفقط اقامون سهام عدالت داره ومن وپسرم نداریم چطور وبکجا باید رجوع کنیم؟
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    زودباشیددیگه ایقدردست.دست نکنید
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 0
    هیچ امار درستی ندارند از پرداخت یارانه ۲۲بهمن وماه رمضان خوب میشه فهمید که فقط رفع تکلیف میکنند من خودم سهام عدالت ندارم همون موقع هم ثبت نام کردم نمیدونم چرا به من وخانواده تعلق نگرفت .حقوق بگیر نیستیم هیچ بیمه ای نداریم مستآجریم هیچ سندی بنام نداریم.از هر لحاظ جزدهک اولیم چرا سهام عدالت نداریم ویارانه که گفتن بحساب ما نیومد متاسفانه عدالت اجرا نمیشود
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    من نمیدونم منظورشون از عدالت چیه؟عدالت ازنظراینا به چی میگن؟من نه یارانه بهم تعلق گرفته نه سهام عدالت دارم از زمانی که خودمو میشناسم کارگری کردم ی متر جا از خودم ندارم نون شب ندارم نمیدونم عدالت اینا عدالت یزیده...
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    چرا دومیلیون مانند کارکنان وزارت کار به حساب بازنشستگان مستمری تامین اجتماعی واریز نمی کنید این همان عدالت است که دایما صبحت می کنید و بیست و درصد سال 1400چرا خبری نیست