«طارق عچرش»، معلم جوان خوزستانی یکی از این آموزگاران ناب روزگار است که هر روز برای رسیدن به دانش‌آموزان ساکن در روستایی محروم و فاقد راه ارتباطی در خشکی باید مسیری را با قایق طی کند. البته حضور آقا معلم در روستا باعث شده تا دل اهالی روستا و ۱۸ دانش‌آموزش حسابی به او گرم باشد.

معلم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه شهروند، در حالی که این روزها در فضای مجازی تعدادی فیلم از خشونت و بدرفتاری معلمان در مناطق مختلف کشور با دانش‌آموزان دست‌به‌دست می‌شود و باعث ناراحتی مردم شده، لازم است این نکته را متذکر شویم که تعداد آموزگاران متخلف در برابر آموزگاران فداکار و ازخودگذشته که با جان و دل برای بچه‌های این سرزمین مایه می‌گذارند و حتی برای آموختن علم و آگاهی خطرات زیادی را به جان می‌خرند تا در مناطق محروم حاضر شوند، بسیار اندک است. «طارق عچرش»، معلم جوان خوزستانی یکی از این آموزگاران ناب روزگار است که هر روز برای رسیدن به دانش‌آموزان ساکن در روستایی محروم و فاقد راه ارتباطی در خشکی باید مسیری را با قایق طی کند. البته حضور آقا معلم در روستا باعث شده تا دل اهالی روستا و ۱۸ دانش‌آموزش حسابی به او گرم باشد.

پنج سال پیش بود که طارق برای تدریس در مناطق روستایی محروم عازم روستای عطیش شد: «کار در مناطق روستایی محروم را دوست داشتم و می‌دانستم بچه‌های محروم این مناطق تنها امیدشان درس‌خواندن است. به همین علت خدمت در این مناطق را انتخاب کردم و راهی آن شدم. هر چند در همان ابتدا تصویر تازه‌ای از مناطق محروم در برابر دیدگانم ظاهر شد.»

طارق که به روستای عطیش می‌رسد می‌بیند علاوه‌ بر بچه‌های آن روستا از روستاهای همسایه‌ای چون «مقطوع» هم دانش‌آموز دارد: «روستای مقطوع در همسایگی روستای عطیش قرار داشت؛ منتها محروم‌تر. روستا درست در میانه آب است و هیچ راه ارتباطی خاکی ندارد. بچه‌هایی که از این روستا به مدرسه عطیش می‌آمدند باید سوار قایق می‌شدند. حداقل امکانات زندگی در روستا وجود داشت و مردم تنها درآمدشان کشاورزی بود.»

ماجرای عجیب معلمی که با قایق به مدرسه می‌رود | برای رفتن به در مدرسه سوار قایق می‌شوم چون...

هر روز دلهره بچه‌ها را داشتم

او هر روز دلهره دانش‌آموزانش را داشت: «تا بچه‌ها به مدرسه می‌رسیدند یا بالعکس به خانه می‌رفتند دل در دلم نبود. همیشه نگران و مضطرب بودم مبادا برای بچه‌ها اتفاقی بیفتد. در نهایت از آن چه می‌ترسیدم سرم آمد.»

یک روز که رودخانه طوفانی بود و مواج، قایق بچه‌ها به داخل آب برگشت و همه داخل آب افتادند: «این اتفاق باعث شد تا خانواده‌ها دیگر اجازه حضور بچه‌ها را سر کلاس ندهند. جای خالی بچه‌ها دیوانه‌ام می‌کرد. خوب می‌دانستم هر کدام‌شان چه آرزوهایی دارند و با درس‌خواندن باید به این آرزو می‌رسیدند. تا این که تصمیم خودم را گرفتم.»

آقا معلم که نمی‌توانست بی‌خیال ۱۸ بچه‌ای شود که روستایشان نه راه زمینی داشت، نه اینترنت و امکاناتی که بتواند به‌ صورت مجازی درس و مشق‌شان را دنبال کند، تصمیم گرفت خودش برای تدریس راهی روستا شود: «چاره‌ای نبود به روستا رفتم اما مدرسه‌ای نبود که بچه‌ها را زیر سقفش جمع کنم. بعد از کمی گشت‌وگذار در روستا با کمک بچه‌ها اتاقی نیمه‌مخروبه را دیدم که اگر دستی به سر و رویش می‌کشیدیم می‌توانستیم به یک کلاس درس تبدیلش کنیم. اتاق هم مخروبه بود، هم کثیف. اما ما پر از عشق و انگیزه بودیم. این اتاق را در مدت چند روز برای تدریس آماده کردیم. بچه‌ها با چنان ذوقی در و دیوار کلاس را تمیز و در آماده‌سازی آن کمک می‌کردند که من هر بار به چهره‌های آنها نگاه می‌کردم در تصمیمم مصمم‌تر و باانگیزه‌تر می‌شدم. سه سال این اتاق تنها مدرسه تک‌کلاسه روستا بود و هر روز بچه‌ها با حضور در آن با انگیزه و شوق فراوان درس می‌خواندند.»

ساخت مدرسه سه‌کلاسه در مدرسه

آقا معلم جوان دیگر تنها معلم بچه‌های مدرسه نبود بلکه عضوی از خانواده بزرگ روستا بود که حکم حامی آنها را داشت. بعد از سه سال که طارق و  ۱۸ دانش‌آموزش در مدرسه تک‌کلاسه پر از صفا و صمیمیت‌شان درس خواندند، با کمک یکی از خیرین خوزستانی به نام حاج رحیم کردونی بنای ساخت یک مدرسه سه‌کلاسه در روستای مقطوع گذاشته شد: «شور و شوق بچه‌ها را فراموش نمی‌کنم. حالا ما در این مدرسه سه‌کلاسه مشغول علم‌آموزی هستیم، اما هنوز همان مدرسه تک‌کلاسه پر از خاطرات خوش برای ما است.»

شاید اگر طارق دل به آب نمی‌زد و سختی‌های کار تدریس در این مدرسه دورافتاده را به جان نمی‌خرید هیچ وقت اسم و آوازه مقطوع به گوش خیرین هم نمی‌رسید.

ماجرای عجیب معلمی که با قایق به مدرسه می‌رود | برای رفتن به در مدرسه سوار قایق می‌شوم چون...

کرونا هم تعطیل نبودیم

امروز پنج سال از تدریس عاشقانه طارق در روستای مقطوع می‌گذرد. او هر روز به عشق دانش‌آموزانش دل به آب می‌زند و سوار قایق می‌شود تا خود را به کلاس درس برساند. همه‌ مردمِ کارون هم طارق را می‌شناسند و از او به عنوان آقا معلم فداکار یاد می‌کنند. مردمی که وصف ایثار او برای رسیدن به کلاس درس، کلام‌به‌کلام و سینه‌به‌سینه در میانِ زنان و مردان و کودکان می‌چرخد.

کرونا که آمد و خبر تعطیلی مدارس به گوش بچه‌های روستا رسید، همه غم‌باد زدند که دیگر آقا معلم را نمی‌بینند. اما طارق که خوب می‌دانست هیچ از ۲۲ خانواده ساکن در روستا گوشی دیجیتال ندارد و بچه‌ها نمی‌توانند به‌ صورت مجازی درس و مشق را ادامه دهند، در تمام این دو سال و اندی حتی یک روز هم کلاس درس را تعطیل نکرد و با حضور در مدرسه شور و شادی را به میان آنها آورد: «ما در روستا زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی را نداشتیم. نه از اینترنت در روستا خبری هست، نه مردم با گوشی‌های اندروید آشنایی دارند. بچه‌ها نگران این بودند که مدرسه تعطیل شود اما این طور نشد و ما کلاس‌های خود را برگزار کردیم. حتی در کنار این کلاس‌ها برنامه‌های اوقات فراغت هم داشتیم.»

ماجرای عجیب معلمی که با قایق به مدرسه می‌رود | برای رفتن به در مدرسه سوار قایق می‌شوم چون...

ترویج کتابخوانی در مدرسه

وقتی از اوقات فراغت سخن می‌گوید محال است کتاب و کتابخوانی در آن جای نداشته باشد؛ چرا که معتقد است مطالعه و افزایش آگاهی رمز موفقیت و برون‌رفت مناطق محروم از وضعیت اسفناک امروزشان است: «بچه‌های مناطق روستایی محروم باید با درس‌خواندن و افزایش سطح آگاهی و علم‌شان بستر رشد و ترقی منطقه خود را فراهم کنند. من به خاطر همین تفکر و اندیشه است که دوست ندارم هیچ وقفه‌ای بین تحصیل بچه‌ها ایجاد شود.»

روز که به نیمه می‌رسد و ساعت رسمی درس و مشق بچه‌ها تمام می‌شود، بچه‌های روستا  گِرد طارق حلقه می‌زنند، کتاب می‌خوانند، نقاشی می‌کشند و با هم به گپ‌وگفت‌های دوستانه می‌گذرانند: «الان بعد از پنج سال حس می‌کنم  یک خانواده ۱۸ نفره در روستا دارم که همیشه منتظر من هستند. خانواده‌ای که پیشرفت، رشد و تعالی‌اش به حضورم در روستا پیوند خورده است، به همین علت با خودم عهد بسته‌ام که همیشه در این روستا بمانم و به دختران و پسرانش علم و دانش و راه‌ورسم زندگی بیاموزم.»

ماجرای عجیب معلمی که با قایق به مدرسه می‌رود | برای رفتن به در مدرسه سوار قایق می‌شوم چون...

ماجرای عجیب معلمی که با قایق به مدرسه می‌رود | برای رفتن به در مدرسه سوار قایق می‌شوم چون...

کد خبر 671325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 102
  • نظرات غیرقابل انتشار: 46
  • ایرانی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    136 1
    درود خدا و تمام فرشتگان بر تو ای همنشین خدا .
  • حسین IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    114 2
    سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور چرا در انجا و مکان های محروم دیگر مدرسه نمیسازد؟
    • مریم IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      68 0
      شیر مادرت حلالت باشه مرد....تو ی فرشته ایی و دیگه چیزی نمیتونم بگم.هرچی از خدا میخوای بهت بده.الهی آمین.🤲
  • رضایی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    103 4
    درود و سپاس به این جوانمرد ، مایه دلگرمی و امیده چنین انسانی با این هدف والادر صحنه هست .‌
  • توران IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    93 2
    افرین براین معلم که واقعاراه انبیا راادامه می دهدایشان معلم نیستندفرشته هستندکه ازطرف خداوندفرستاده شدندثروتمندان خجالت بکشندپول مزدم رابالامی کشندوباعث فقرمی شوند.ایشاالله خداجوابت رابدهد.
  • ایرانی. 🇮🇷 IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    91 5
    باســـــلام درود خدا وُ رسول خدا به این شیرمرد آزاده وبزرگ. وای بروزی که دنیا از این خوبیها تخلیه شود.
    • علی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      54 10
      توکه منفی زدی اخر حرف حسابت چیه؟
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    80 4
    سلام،برشما ومعلمین دلسوز،کاش مسئولین این صحنه‌ها و مخصوصاً عکس آخری همه دانش‌آموزان با معلم را ببینند و اندیشه کنند فرق این دانش‌آموزان با فرزندان شما و بقیه دانش‌آموزان شهر چیست چرا فکری به حال این وضعیت نمیکنند،اجر وپاداش این معلم و امثال ایشان را امیرالمومنین علی علیه السلام دراین شبها خواهد داد
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      48 0
      کاش مسولین بی کفایت گذشته وچه بسا همین الان یاد بگیرن
  • بهنام IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    118 5
    چرا برای معلمی که موی دانش اموز را قیچی کرد تمام رسانه ها بسیج شدند که این ناظم را شناسایی کنید ولی برای این معلم چنین عملی اتفاق نمی افتد؟معلوم میشود که این رسانه ها ازتخریب معلمین نفع میبرند
  • سوری IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    66 2
    خداکمکت کنه ایشالاکه همیشه سلامت وتندرست باشی ای بزرگ مرد
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    67 4
    به این میگن معلم واقعی این ها باید حقوق درست و حسابی بگیرن از این معلم ها توی روستاها زیاد هستن و واقعا به هندیگه عشق می ورزن نه این معلم ها توی شهرها ۵ ساعت کار میکنن بعد بچه ها رو میزنن
  • ن IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    57 4
    خداخیرو برکت درعمر و زندگی آقا معلم بزرگوار بدهد .همین دانش آموزان آینده افراد موفقی خواهند شد
    • معلم IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      43 5
      عزیز جان هیچ معلمی کم کاری نمی کنه و معلم همانند بقیه افراد آستانه تحمل داره . وجدانا دوست داشتم خودتان تشریف داشتید و می آمدید سر بعضی کلاس ها . ویک ساعت تدریس می کردید . بعد نظرتان را می گفتید با احترام به شما عزیز
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    35 2
    معلم فداکارهزاران درود برتو
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    38 2
    واقعا از حق نگذریم از این معلمان خیلی زیادند گاهی اوقات معلمین زندگی خودرا با عشق برای آینده بچه ها گرو میگذارند البته نه برای مسولینی که بعضا صدای قیچی معلم را میشنوند ولی صدای سیلی فلان مسول به صور زن مردم را نمیشنوند نمیبینند که وصف آنها در قرآن بخوبی آمده است معلمان با خدا معامله کرده اند نه با مسولینی که معیشت وحیثت معلم را زیر پا گذاشته اند
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    36 2
    احسنت بر این شیر مرد خدا
  • معلم IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    34 2
    حالا باز یک عده‌ای شروع کنید و بگویید معلم چکار می کنه . معلم انسانی صبور است که به فکر دانش آموزانش است . معلم بعضی وقت ها از پدر و مادر فداکار تر است ولی افسوس ...........
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      9 5
      عزیزم شما بخودت نگیر منظور این معلم و تعدهدی از این عزیزان بود شما از طرز صحبتتون معلومه معلمی هستین که انگار از بچه ها و خونوادشون طلبکاره نه گلم اون معلم و امثال اون فرشترو گفتن نه شما و امثال شمارو
  • قباد IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    41 0
    درود بر این مرد بزرگ. کار خداپسندانه به این میگن. دولت در این ماجرا کجای کار تشریف دارند.
    • معلم IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      5 6
      با کمال احترام شما طوری صحبت می کنید که ارزش جواب دادن ندارید
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    28 0
    زنده باد انسانیت .زنده باد بر معلمان فداکار که با دریافتی ماه چهار تومن عاشقانه برای این مرزبوم ایثار می کنند .
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    26 0
    سلام و درود پاک بر شما معلم گرامی احسن شیر مادر حلالت باشه
  • معلم بازنشسته IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    31 0
    چه عجب یکبار از خوبی معلم هم شنیدیم تمام جامعه و آموزش وپرورش بسیج شده اند تا مقام معلم به پایین ترین حدبرسد اگر همکاران شریفم را درنیابید و قدردان تلاش صادقانه ی پیامبران جامعه نباشید کشور نابود میشود در تمام کشورهای پیشرفته معلمان تاج سر جامعه هستند .
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    25 0
    خسته نباشی دلاور
  • شهرام IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    27 0
    کاش من جای این معلم عزیز وگرامی بودم واقعا دست این معلم ها بوسیدن دارن خوش بحالش
  • 2285037589 IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    27 0
    احسنت بر این معلم فداکار و از خو گذشته!👏👏
  • ناشناس IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    23 1
    افرین به همچین معلمی خداقوت انشاالله همیشه سالم وتندست باشید
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    25 0
    ان شالله همیشه موفق باشی تنت سالم باشه تا درکنار دانش آموزان عزیزت هروز قدم های بلندتری بردارید👏👏👏👏
  • علی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    19 0
    چرافکرمیکنید فرشتگان فقط دراسمان هستند.فرشتگان زمینی مانندطارق هم وجوددارند.که باعشق درس ایثارمیدهند.زبان قاسر ازبیان خوبی انهاست.درود به تومرداسمانی
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    15 0
    و.....خدا قوت بده به این معلم ها چون خدا بیامرزی دارن...البته بعضی هاشون خاص خاص هستند
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    15 0
    یکی مثل این معلم به این بزرگی که اینجوری کار میکنه یکی هم مثل قالیباف اوجوری کار میکنه
  • OM ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    17 1
    متاسفانه تو مملکت ما اگه یکی دلسوز باشه اخراج میشه
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    20 0
    خدایا،،یعنی توی این مملکت پرازثروت،بایدهمچین جاهای محرومی وجودداشته باشه؟لعنت به تبعیض،،وای بر مسئولینی،که این محرومیت رومیبینن وخودشون روبه ندیدن میزنن..لعنت
  • طاهره رئیسی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    18 4
    همه معلم ها خوب اند من وقتی مدرسه تمام می‌شد از دوری معلمم گریه میکردم با اینکه گاهی وقتا کتکم‌میزد دستش درد نکنه ،میرفتیم تو حیاط درس قرآن داشتیم بمن میگفت روخوانی کن واگه اشتباه بخونی با سنگ چشمتو کور میکنم سنگ و ورمیداشت و من میخوندم وقتی اشتباه خوندم سنگ و برد بالا زود درستوشو میخوندم میخندید و می‌گفت حالا شد من الان قرآن و با صوت میخونم اگه معلم بی خیالی داشتم عمرا اگه اینجوری بلد بودم قرآن بخونم معلم ها رو قضاوت نکنید واقعا بعضی بچه ها بی بند وباراند اذیت و معلم هارو اذیت می‌کنند من همیشه واس معلمم خوراکی می‌بردم خیلی دوستش داشتمو دارم الان دیگه بچه دارم اما وقتی میبینمش مث دوران مدرسه صداش میکنم و دست تکون میدم اون دیگه یه پیرمرده ولی من هنوز مث بچگی ها باهاش برخورد میکنم اما اون فقط میخنده هنوزم دوستم داره خدا حفظش کنه
  • سجاد IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    19 1
    قابل توصیف نیست خدا پشت پناهت
  • محمد IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    20 0
    اقا معلم ممنون درد بلات بخوره بجان ان بی غیرتان سلبرتی،وبعضی مسئولین بی عرضه ،ممنون ،فدای صفا ومعرفتت
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 0
    قابل توجه و یزرررررر اموزش و پر و ش
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 0
    نامت درخشنده باد احسنت بر تو درود بر همه ی ایثار گران این سرزمین مقدس
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    7 0
    چرا رسانه اعلام نمی‌کنند فداکاری های این معلم بزرگوار را، فقط قیچی کردن موی دانش آموز را تو بوق و کرنا زدند پس رسانه ها از تخریب معلم سودی عایدشان میشه متاسف برای رسانه ی ملی درود به این برادر بزرگوار شیر مادرت حلالت خداوند یارو باورت باشه جوان
  • یاس IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 0
    نمیدونم چرا دولت کاری واس این روستاهای محروم نمیکنه دیگه مدرسه خیلی واجبه برای هر کشوری درس خیلی واجبه زیرا قدرت هرکشوری رو همین بچها با درس خوندن تعمین میکنن این بچها درس میخونن بزرگ میشن مهندس دکتر دانشمند میشن و در اخر عده ای نخبه پرورش یافته میشن و درکنار بزرگان چیزهای اختراع میکنن که هر کشوری از این نخبها رو نداره
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 0
    درود👌🏻👌🏻👌🏻👑
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 0
    آفرین ا احسنت
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 0
    دست شما را می‌بوسم خدا خیرت بده آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و دانش آموزان را ازخداوند متعال ارزومندم
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 0
    درودوسلام صلوات خدا برچنین معلم فداکار.. طارق جان دوستت دارم
  • ثنا IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 0
    درودبربزرگ مردی که در تاریخ بایدزبانزدشود
  • ناشناس IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 0
    خداقوت همکارعزیز،درودبرتو ای بهترین
  • معلم IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 0
    افزایش حقوق 16میلون برجی بدید
  • حسین IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 0
    سلام معلم شیطون
  • فرهنگی IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    8 0
    سلام بر شهدای اسلام معلم هستم روسیاه ما دوسال اندی خوردیم خابیدم ولی شما شیرمردی حقوقت حلالت که واقعا حلالته ما بیکار بودیم بعضی از همکارا از بیکاری مارو تشویق به تظاهرات برای افزایش حقوق میکردند افزایش حقوق حق امثال شماست شیرمرد اسلام همیشه پایدار باشی
  • کورش IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 1
    خداخیرت بده معلم فداکارمرامت عشقه بزرگترین کارخیرانجام دادی ((۱))یارت باشه انشاالله
  • IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 1
    و چقدر دلمون می شکنه وقتی بی حرمتی ها رو می بینیم، منه معلم که بارها به خاطر دانش آموزام اشک ریختم متهم میشم به هزار و یک صف رذیله
  • معاون IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    3 0
    همکاران قور قورو درش بگیرن ویاد بگیرن شیر مادرت حلالت رزمنده
  • علی IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 2
    خوب وبد تو همه اقشار جامعه هست افرین معلم خوب
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 0
    آ دم وقتی وظیفه شناس باشه همینه چه معلم چه کسانی دیگرخودش روآب وآتیش میزنه درراه رضای خدا
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 0
    خوشا به سعادتت مرد مردان، انشالله خدا نگهدارت باشه
  • احمد IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 0
    خدا‌تو‌را‌خیر‌دنیا‌واخرت‌نصیب‌گرداند
  • م IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 0
    سلام ودرود برمعلم عزیز
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 1
    مرحبا به همچین انسانهای دلسوز وفداکار
  • آفرین درود برتو ای زحمتکش دمت گرم خدا حفظت کنه IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 0
    آفرین درود برتو دمت گرم آقا معلم زحمتکش خدا حفظت کنه
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 0
    درود به شرفت
  • رضا محجوب IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 1
    درود به شرف این معلم که با وجود بی شرفهایی که برای دیگران در لبنان و غزه و سوریه مدرسه میسازن نمیگذاره آموزش از بین بره
  • ایمان IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 0
    درود‌خدابر‌تو....
  • عباس. حیدری IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    3 0
    خدا عاقبت بخیرش کنه💛💚💙💜🤎🤎💜💙💚💛🧡❤❤🧡💛💚💙💜🤎
  • زهرا IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 0
    احسنت درود بر شرفت ای معلم سرافراز و آزاده
  • دریادل IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 0
    درود به شرف و شرافت فرهنگی این استاد ادب و معلم بزرگوار، از خداوند سلامتی و فزونی همچین عزیزانی را مسألت دارم
  • محمد IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 0
    آفرین برشمامعلم فداکار
  • شادی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 0
    دست مریزاد همکار عزیز.اجرت با خدا پایدار و سلامت باشی
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    8 0
    انشالله خدا به شما سلامتی بده خدا قوت بزرگ مرد