کارشناس هواشناسی سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز نواحی غربی کشور، شاهد ورود ریزگردها است و فردا تهران در ساعات بعدازظهر میزبان ورود ریزگردها می‌شود.

گرد و غبار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز در نواحی غربی کشور شاهد ورود ریزگردها و گرد و غبار هستیم که زمینه‌ساز افزایش شاخص آلودگی هوا در این مناطق ازجمله آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم و خوزستان می‌شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، با ورود این سامانه گرد و غبار ما شاهد کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد و احتمال اختلال در پروازها خواهیم بود.

رفیعی گفت: امروز در ساعات بعدازظهر استان تهران درگیر وزش باد خواهد بود اما فردا سرعت وزش باد تشدید می‌شود و ما شاهد افزایش شاخص های آلودگی و تشدید روند ورود ریزگردها هستیم.

این کارشناس هواشناسی افزود: بنابراین امروز توصیه می‌شود که مردم از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه افراد آسیب‌پذیر پرهیز کنند و از حرکات فیزیکی در فضای باز اجتناب کنند. همچنین باید تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک و احتیاط در سفرهای بین شهری اتخاذ کنند.

او اضافه کرد: دیروز هم  نواحی شرقی کشور درگیر ریزگردها بود که در این خصوص سازمان هواشناسی هشدار در سطح نارنجی صادر کرده بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی گرد و غبار، امروز بغداد و چند استان دیگر عراق را درنوردیده و حالا این توده گرد و خاک، راهی ایران است.

کد خبر 671174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    تهران از دیروز غبارناکه. یعنی اینجوریه که هواشناسی به مقدار کم این ریزموشکهای خاکی میگه غبار و به مقدار زیادش میگه گرد و خاک.