دیفن باخیا برگ‌های بزرگی دارد که ترکیبی از رنگ‌های زرد، سبز و سفید است که با نور کم هم می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

دیفن باخیا

به گزارش همشهری آنلاین، در گذشته بیشتر خانه‌ها باغچه داشتند و کمتر کسی به فکر این بود که دنبال گل‌هایی باشد که با نور کم هم بتوانند رشد کنند. اما این روزها با گسترش زندگی آپارتمان‌نشینی این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است. نگهداری گل و گیاه در خانه سبب نشاط اعضای خانواده می‌شود. برای همین گل‌های آپارتمانی طرفدار پیدا کرده است. یکی از این گل‌های زیبا که برای محیط خانه و محل کار مناسب است، گیاه دیفن باخیا است.

میزان نور مناسب برای انواع دیفن باخیا بسته به نوعشان متفاوت است. اما با توجه به اینکه دیفن باخیا به نور خیلی کمی احتیاج داد و سایه‌دوست است، می‌تواند گزینه مناسبی برای نگهداری در آپارتمان باشد. نور خورشید باعث تیره شدن رنگ برگ‌های این گیاه می‌شود.

گیاه سمی اما محبوب آپارتمان‌نشین‌ها | روش تکثیر و نگهداری دیفن باخیا | گیاهی که نباید نوزادان و خردسالان به آن نزدیک شوند

در عین اینکه دیفن باخیا گیاهی بسیار محبوب است، اما باید مواظب شیره سمی داخل آن هم باشید، چون این گیاه از دسته گیاهان سمی محسوب می‌شود. پس از تماس کودکان نوپا و حیوانات با گیاه خودداری کنید. زیرا این گیاه در صورت بلعیده شدن، به دهان، زبان و حلق آسیب می‌رساند و شخص یا دچار تنگی نفس می‌شود. بنابراین با مراقبت از این گیاه زیبا لذت ببرید.

دیفن باخیا عاشق رطوبت است و برگ‌های سبز رنگ آن با ترکیبی از رنگ سفید، چشم‌نواز است. رطوبت معمولی خاک مطلوب این گیاه است. برای آبیاری بهتر است صبر کنید تا خاک به خشکی برسد. اگر دیفن باخیایی که خریداری می‌کنید بسیار بزرگ است کمی میزان آب را افزایش دهید.

همچنین گاهی بهتر است به دیفن باخیا کود دهید. برای این کار هر یک بار در میان پس از آبیاری گیاه، به آن کمی کود مایع اضافه کنید. کوددهی نباید در زمستان انجام شود، زیرا در این فصل آبیاری برای گیاه کافی است. اگر برگ‌های دیفن باخیا زرد شود نیز دیگر نمی‌توانید آن‌ها را احیا کنید، بنابراین باید هرس شوند تا باعث ایجاد بیماری یا سرایت آن به سایر برگ‌ها نشوند.

با توجه به این که آلودگی هوا یکی از معضلات زندگی در شهرهای بزرگ است، لازم است بدانید که دیفن باخیا یک تصفیه کننده خوب هوا هم هست، زیرا این گیاه آلودگی‌های هوا را جذب می‌کند.

روش تکثیر دیفن باخیا

تکثیر دیفن باخیا از طریق قلمه زدن ساقه انجام می‌شود. برای این کار می‌توانید یک شاخه ۱۰ سانتی‌متری را از گیاه جدا کنید و برگ‌های روی آن را هرس کنید. سپس شاخه را درون آب قرار دهید و هر چند روز یک‌بار آب را تعویض کنید. بهتر است ظرف آب را در محلی روشن و گرم قرار دهید تا زمانی که قلمه ریشه بزند. سپس قلمه را به گلدانی با خاک مناسب انتقال دهید.

گیاه سمی اما محبوب آپارتمان‌نشین‌ها | روش تکثیر و نگهداری دیفن باخیا | گیاهی که نباید نوزادان و خردسالان به آن نزدیک شوند

کد خبر 670887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • H T IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    15 4
    از راهنمایی بسیار خوب کمال تشکر
  • مرتضی IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 7
    با سلام این گیاه بسیار حساسیت زاست و داخل منزل باعث آبریزش بینی و عفونت سینوسها میشود بهتر است خارج از منزل نگهداری شود
  • درنا IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 1
    راهنمایی اش خوب بود اما برام چرا برگ هایش زرد میشن😰
    • نیلا IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 2
      زود زود آب بهش نده بزار پاش خشک شه.برگ زنده‌زردهاشم حرص کن