دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهوری صربستان، اوکراین و یک کشور دیگر اتحادیه اروپا را متهم کرد که پشت یک سری تهدیدات دروغین بمب‌گذاری علیه هواپیماهای خطوط هوایی صربستان هستند.

الکساندر ووچیچ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، از زمان آغاز عملیات روسیه در اوکراین، بیش از ۱۲ پرواز خطوط هوایی صربستان به دلیل تهدید بمب‌گذاری مجبور به بازگشت به بلگراد یا مسکو شده‌اند و فرودگاه بلگراد حداقل سه بار در این مدت تخلیه شده است.

ووچیچ در اواخر روز یکشنبه گفت که «سرویس‌های (اطلاعاتی) خارجی دو کشور این کار را انجام داده‌اند. یکی از کشورهای اتحادیه اروپایی و دیگری اوکراین.»

اولگ نیکولنکو، یکی از سخنگویان وزارت خارجه اوکراین در بیانیه‌ای نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و این ادعاها را بی‌پایه و غیرواقعی خوانده است. او همچنین افزوده است:«ما از بلگراد می‌خواهیم که برای حقیقت بایستد و به‌طور کامل به حمایت از اوکراین و تقویت ارزش‌هایی بپیوندد که اروپای دموکراتیک متحد بر آن بنا شده است.»

صربستان که در عین حال نامزد عضویت در اتحادیه اروپایی است، وابستگی بالایی به گاز روسیه دارد. این کشور از پیوستن تحریم‌های اتحادیه‌ اروپایی علیه روسیه اجتناب می‌ورزد و پروازهای خود را به طور مستقیم به مسکو همچنان حفظ کرده است.

ووچیچ در همین زمینه گفت: «ما این پروازها را ادامه می‌دهیم، چرا که می‌خواهیم نشان دهیم یک کشور آزاد هستیم و خودمان تصمیم می‌گیریم. به جای ما تصمیم نگیرید که چه وقت پروازها را لغو کنیم.»

گفتنی است که صربستان در هفته های اخیر سه بار به قطعنامه‌های سازمان ملل‌متحد در خصوص محکومیت روسیه و تعلیق عضویت این کشور در نهاد اصلی حقوق بشری سازمان ملل‌متحد، رای داده است.

کد خبر 670777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha