آنهایی که منتظر یک فورد اس۵۵۰ جی‌تی۵۰۰ کانورتیبل بودند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به نسخه کوپه بسنده کنند.

موستانگ کوپه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، نمایندگان فورد تایید کردند که GT500 کانورتیبل وجود نخواهد داشت. این سنت‌شکنی در موستانگ ریشه در نگرانی‌های بسیار مشروع تیم فورد دارد که منجر به تولید S550 GT500 کوپه می‌شود.

موستانگ S550 GT500 توانمندترین موستانگی است که تاکنون ساخته شده است، اما برای دستیابی به این سطح از عملکرد باید فداکاری‌هایی انجام می‌شد. برای شروع، گیربکس دستی سنتی که از ابتدا در موستانگ GT500 موجود بود، اکنون از بین رفته است. به جای آن یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۸ سرعته Tremec قرار دارد که می‌تواند سریع‌تر از آنکه پلک بزنید، دنده را تعویض کند.

برای اطمینان از اینکه S550 فقط در یک خط مستقیم نیست که می‌تواند سریع حرکت کند، فورد مواردی مانند استحکام شاسی، تنظیم سیستم تعلیق و ترمزهای قوی برای کنترل ۷۶۰ اسب بخار قدرت موتور ۸ سیلندر پراداتور ۵.۲ لیتری را در اولویت قرار داد.

این توجه به جزئیات و برگه مشخصات باعث می‌شود موستانگ اس۵۵۰ جی‌تی۵۰۰ بیشتر شبیه یک ابرخودروی ایتالیایی به نظر برسد تا یک کوپه ساخته شده در دیترویت.

متأسفانه، برخلاف بسیاری از ابرخودروهای ایتالیایی، فورد قصد ندارد نسخه کانورتیبل جی‌تی۵۰۰ بسازد. برای ایجاد یک کانورتیبل با محکم بودن بدنه برای پشتیبانی از پیشرانه جی‌تی۵۰۰، فورد باید از مهندسی و مواد عجیب و غریب بسیار جدی استفاده می‌کرد تا طراحی آن را توانا و بادوام کند.

کد خبر 670514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha