گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری در جمع مردم لرستان با بیان اینکه دولت در اجرای عدالت مصمم است، گفت: تا شما مردم در صحنه نباشید ریشه‌های بی‌عدالتی خشکانده نمی‌شود.

محمود احمدی‌نژاد که در جمع پرشور مردم استان لرستان سخن می‌گفت با اشاره به اینکه برخی زمینه‌های بی‌عدالتی در سازوکارهای مالی و مالیاتی کشور وجود دارد‌، گفت: سالانه در کشور بیش از 90هزار میلیارد تومان یارانه توزیع می‌شود اما بیش از 70 درصد این یارانه‌ها را فقط 30درصد قشرهای مرفه جامعه استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: نزدیک به 60 میلیارد تومان از یارانه‌ها را کسانی استفاده می‌کنند که درآمد آنان در ماه بیش از 5 میلیون تومان است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: خانواده‌هایی داریم که 7 خودرو دارند و مقدار زیادی یارانه سوخت استفاده می‌کنند، این بد نیست اما می‌خواهیم همه ملت در رفاه باشند.ما لایحه توزیع عادلانه یارانه‌ها را تهیه کردیم و نمایندگان نیز موافق و حامی‌آن هستند که ان‌شاء‌الله با تصویب این لایحه، جراحی و کار بزرگی در اقتصاد ما انجام می‌شود.

رئیس‌جمهوری یادآور شد: در حکومت اسلامی مدیران، خادم‌، غمخوار، دلسوز و در کنار مردم هستند.

احمدی‌نژاد در جمع پرشور مردم استان لرستان بیان داشت: با حاکمیت حکومت اسلامی صالحان‌، نیکان و مومنان عزیز می‌شوند و کم کاران، دنیاپرستان‌، تجاوزکاران و ظالمان به خواری می‌افتند.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: آمریکا بداند اگر بخواهد کوچک‌ترین تعرضی به حقوق ملت ایران بکند، برای شکستن دست او همین همت جوانان لرستانی کافی است.

احمدی‌نژاد در جمع مردم لرستان تأکید کرد: آمار دقیق بدهکاری دولت آمریکا بیش از 59 هزار میلیارد دلار است.

وی گفت: امروزه ظرفیت دنیا دیگر جای دلارهای تقلبی آمریکا را ندارد و این دلارهای تقلبی به سمت خود آمریکا برگشته و آن را دچار بحران اقتصادی کرده است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: آمریکا بداند که نه تنها ریشه تجاوز به حقوق بشر است بلکه ریشه تمام بی‌عدالتی‌ها نیز هست.

وی ادامه داد: دیشب آخرین گزارش بدهی دولت آمریکا (فقط دولت فدرال) را گرفتم که در یک قلم آن‌، این دولت 10هزار و 570میلیارد دلار بدهکار است.

استان یکپارچه

رئیس‌جمهوری، لرستان را استانی یکپارچه توصیف کرد و افـزود: باوجود همه تلاش‌هایی که صورت گرفته بـاید صـادقانه بگویم آنگونه که انتظار می‌رفت مصوبات استانی دولت در لرستان اجرایی نشده و به جلو نرفته است.

وی با اشاره به اینکه درجلسه کارگروه‌های تخصصی‌، علت‌های اجرا نشدن مصوبات دور اول سفر به لـرستان بررسی شود، ادامه داد: درعین حال در بخش بهداشت و درمان‌، آموزش عالی‌، راه روستایی و آبیاری نوین اقدامات خوبی در استان لرستان صورت گـرفته و با اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده 17هزار شغل دراستان لرستان در 2سال‌و‌نیم گذشته ایجاد شده است.

احمدی‌نژاد بـا اشـاره به اینکـه در دور دوم سفر هیات دولت به لـرستان بـرای تولید و اشتغال دراستان تصمیمات مهم گرفته می‌شود، گفت: در این سفر اجرای 31 طرح صنعتی بزرگ و 29 منطقه نمونه گـردشگری و تکمیل و تجهیز 6 مجتمع فـرهنگی هنری و احـداث 16 سالن و یک مجموعه ورزشی  به تصویب نهایی هیات دولت می‌رسد.

دیدار با علما، ایثارگران و مردم، همچنین بازدید از برخی مناطق محروم از برنامه‌های رئیس‌جمهوری است که علاوه بر این اعضای هیات دولت هم با سفر به شهرستان‌های استان در جلساتی به مشکلات رسیدگی می‌کنند.

سفر رئیس‌جمهوری امروز با برگزاری جلسه استانی و نشست خبری رئیس‌جمهوری پایان می‌یابد.

کد خبر 67045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز