سرپرست سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران گفت: وضعیت آسفالت و امکانات سه هزار و ۶۵ کیلومتر-لاین بزرگراهی در تهران برای برنامه ریزی جهت اصلاح و بازسازی معابر پایش شد.

دوربین مکانیزه

به گزارش همشهری آنلاین، محمدصادق خیرخواه با بیان اینکه طول کل خطوط عبوری در معابر بزرگراهی پایتخت به سه هزار و ۵۸۶ کیلومتر- لاین می رسد، گفت: سه هزار و ۶۵  کیلومتر-لاین از طول این خطوط پایش می‌شوند و به این ترتیب پیشرفت عملیات پایش مکانیزه روکش آسفالت معابر بزرگراهی از مرز ۸۵ درصد فراتر رفته است و پیش بینی می شود این عملیات تا پایان فروردین ماه سال جاری به اتمام برسد.

او افزود: عملکرد این سیستم علاوه بر ارزیابی کارآمد و مؤثر وضعیت موجود روسازی در شبکه معابر بزرگراهی، به اولویت‌بندی دقیق فعالیت‌های ساخت، ترمیم و بازسازی روکش آسفالت می‌پردازد و ضمن تخصیص بهینه بودجه بر اساس میزان اعتبارات، تراکم ترافیک و اهمیت معبر، امکان انتخاب بهترین زمان و روش ترمیم و نگهداری را فراهم می سازد.

سرپرست سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران اظهار داشت : در پایش اخیر متوجه نوع ترک‌ها (طولی، عرضی، بلوکی و پوست سوسماری)، شدت آن و حجم این عوارض، تعیین بافت روسازی، تعیین نوع و عمق شیار افتادگی روسازی، تعیین شاخص ناهمواری روسازی در امتداد مسیر چرخ‌ها، تعیین خصوصیات هندسی مسیر (شیب طولی، شیب عرضی و شعاع قوس) و مشخصات مکانی داده‌ها شدیم.

خیرخواه اظهار داشت: کارشناسان مناطق ۲۲ گانه این توانایی را نیز خواهند داشت که ضمن مراجعه به سامانه مدیریت معابر، راهکارهای منظور شده برای مرمت معابر شامل عدم نیاز به اصلاح، درزگیری، لکه گیری سطحی یا عمقی، تراش و روکش و همچنین برآوردهای مالی مربوطه را مشاهده کنند. امسال یک پنل مدیریتی نیز به مجموعه قابلیت‌های سامانه افزوده خواهد شد تا دسترسی مدیران ارشد مناطق و سازمان‌ها به اطلاعات آن تسهیل شود.

کد خبر 670410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha