یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

جام قهرمانی لیگ فوتسال زنان به پیکان رسید.

قهرمانی تیم فوتسال بانوان پیکان

به گزارش همشهری‌آنلاین، پیکان در زمین نصر فردیس قهرمان لیگ فوتسال زنان شد. به جز تماشاگرانی که در سالن بودند هیچ‌کس این فینال و قهرمانی پیکانی‌ها را ندید. آنها جمعه‌شب در زمین نصر فردیس با معدود تماشاگرانشان جشن قهرمانی گرفتند و در کنار شادی این قهرمانی، از فدراسیون گلایه کردند که چرا برای پخش مستقیم این بازی در شبکه‌های اینترنتی کاری نکرده است.

لیگ فوتسال این فصل در ۲ گروه برگزار شد. پیکان و نصر هر دو در گروه اول و در گروه سختی بودند و به همراه ۲تیم دیگر گروه‌شان به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیدند. در این مرحله قدرت تیم‌های گروه اول بیشتر نمایان شد و هر ۴تیم این گروه به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند. بعد از بازی‌های رفت و برگشت نیمه‌نهایی، پیکان و نصر فینالیست شدند. بازی رفت در زمین پیکان و بازی برگشت در زمین نصر برگزار شد. بازی اول به تساوی یک‌-یک رسید و با توجه به میزبانی نصر در آخرین بازی، می‌شد برای قهرمانی این تیم شانس بیشتری قائل شد. اما نصری‌ها در فینال تیمی نبودند که انتظار می‌رفت و پیکان با بازی منسجم‌تر و بهتر به پیروزی رسید. اما این پیروزی را هم مدیون نصری‌هاست. دقیقه۲۶بازی دروازه نصر باز شد. با خوشحالی سحر زمانی تصور این بود که او گل را به ثمر رسانده است اما تصویرهایی که از صحنه گل منتشر شد، نشان داد که ضربه زمانی بعد از برخورد به پای بازیکن نصر وارد دروازه شده است.

یکی دو سالی است که مسابقات زنان در لیگ‌های مختلف از شبکه‌های اینترنتی و صفحه‌های اینستاگرامی مستقیم پخش می‌شود. حداقل انتظار فوتسالیست‌ها این بود که فدراسیون برای پخش بازی‌های فینال، مقدمات لازم را فراهم کند اما این اتفاق نیفتاد. تنها حسرت پیکانی‌ها این بود که کمتر کسی قهرمانی آنها و به‌خصوص بازی‌ خوب‌شان در فینال را دید. نیلوفر اردلان، سرمربی پیکان که بعد از ۲سال مربیگری در لیگ، تیمش را به قهرمانی رسانده است با گلایه از فدراسیون گفت: «صد افسوس که بازی‌های فینال از هیچ‌جا پخش نشد. با این کار اسپانسرها از لیگ فوتسال می‌روند. فوتسال زنان چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی، این همه هیجان، زیبایی، کشش و پتانسیل دارد و حیف است که مسابقاتش پخش نشود.» اردلان که سال‌ها قبل کاپیتان تیم ملی بود، حالا در قامت مربی، خودی نشان داده است. او از قهرمانی تیمش خوشحال است: «ما از روز اول گفتیم قهرمانی به تیم ما می‌آید و حالا همه دیدند که قهرمانی چقدر به تیم ما می‌آید.»ستاره‌های اصلی این بازی دروازه‌بان‌های ۲تیم بودند. در دروازه نصر، فرزانه توسلی توپ‌های زیادی را مهار کرد و در دروازه پیکان هم اعظم آخوندی از چهره‌های درخشان تیمش بود. فاطمه شریف، سرمربی نصر شکست تیمش را نتیجه درخشش آخوندی و بدشانسی‌های بازیکنان تیمش در زدن ضربه آخر می‌داند. آخوندی هم بعد از بازی گفت که سیوهای توسلی کمتر از سیوهای او نبود: «هم فرزانه توسلی توپ‌های زیادی سیو کرد و هم خط دفاع حریف خوب بود. بچه‌های ما هم خیلی خوب بازی کردند.» آخوندی قهرمانی را حق پیکان می‌داند: «نمی‌دانید از اول فصل چقدر زحمت کشیدیم. ۷-۶ ماه جنگیدیم تا به این نتیجه و قهرمانی برسیم.»

عکس | قهرمانی دختران فوتسالیست در غربت!

شریف: این لیگ نبود

شریف، سرمربی نصر از بازی زیبایی که در آخرین روز لیگ برگزار شد، تعریف کرد: «بازی قشنگی دیدیم.» اما او به نحوه برگزاری لیگ انتقاد دارد: «کیفیت لیگ خوب بود اما فلسفه لیگ چیز دیگری است. لیگ یعنی اینکه همه تیم‌ها در یک گروه بازی کنند و قهرمان در کوران مسابقات تعیین شود نه اینکه تیم‌ها به ۲گروه تقسیم شوند و نیمه‌نهایی و فینال داشته باشند. این نحوه برگزاری جذابیت‌ها را کم می‌کند.»زنان تقریبا مطمئن شده‌اند که مسابقات آنها از شبکه‌های تلویزیونی پخش نمی‌شود و به پخش مسابقات از شبکه‌های اینترنتی قانع شده‌اند. اما فوتسالی‌ها از این امکان هم محروم هستند. آرش جابری، سرپرست سازمان لیگ قول داد که از سال آینده رایزنی‌ها برای پخش اینترنتی انجام می‌شود اما اینکه چرا این فصل کار انجام نشده، سؤال بی‌جواب است.

کد خبر 670345
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha