ثروتمندترین مرد اوکراین متعهد شده است که به بازسازی شهر محاصره شده ماریوپل کمک کند؛ مکانی نزدیک به قلبش که در آن صاحب دو کارخانه بزرگ فولاد است که به گفته او بار دیگر در سطح جهانی به رقابت خواهند پرداخت.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، «رینات آخمتوف» امپراتوری تجاری خود را دیده است که با ۸ سال جنگ در شرق اوکراین، سرانجام  از هم پاشیده شده است.

با این حال، در حال حاضر، شرکت «متین‌وست» او، بزرگ‌ترین فولادسازی اوکراین، اعلام کرده است که نمی‌تواند قراردادهای تامین خود را تحویل دهد. همچنین در حالی که گروه مالی و صنعتی SCM او درحال انجام تعهدات خود است، تولیدکننده برق خصوصی‌اش یعنی DTEK پرداخت بدهی‌های خود را با توافق با طلبکارانش بهینه کرده است.

آخمتوف در پاسخ کتبی به سوالات رویترز گفت: «ما کل اوکراین را بازسازی خواهیم کرد. از ۲۳ فوریه به کشور بازگشته‌ام و از آن زمان تاکنون در اوکراین بوده‌ام.»

آخمتوف دقیقا محل استقرار خود را نگفت، اما او در ۱۶ فوریه در ماریوپل بوده است، روزی که برخی از سرویس‌های اطلاعاتی غربی انتظار داشتند که روسیه برنامه خود را آغاز شود. او گفت: «در خیابان‌ها با مردم صحبت کردم، با کارگران ملاقات کردم. جاه‌طلبی من بازگشت به ماریوپل اوکراین و اجرای برنامه‌های (تولید جدید) است تا فولاد تولید شده در ماریوپل بتواند مانند گذشته در بازارهای جهانی رقابت کند.»

ثروتمندترین فرد اوکراین کیست و چه برنامه‌ای دارد؟ | خسارت به یک تریلیون دلار رسیده است

او ادامه داد: «برای ما، جنگ در سال ۲۰۱۴ شروع شد. همه دارایی‌های خود را هم در کریمه و هم در سرزمین موقتا اشغال‌شده دونباس از دست دادیم. ما تجارت خود را از دست دادیم، اما این ما را سخت‌تر و قوی‌تر کرد.»

او به نقل از مقامات گفته است که خسارت جنگ به یک تریلیون دلار رسیده است: «من مطمئن هستم که به‌عنوان بزرگ‌ترین تجارت خصوصی کشور، SCM نقش کلیدی در بازسازی پس از جنگ اوکراین خواهد داشت.»

رینات آخمتوف در روز ۲۱ سپتامبر سال ۱۹۶۶ در دونتسک به‌دنیا آمده است. پدرش کارگر معدن و مادرش فروشنده بوده است.

بر اساس رده‌بندی مجله فوربز، آخمتوف با ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در رده سیصد و بیست‌وهفتم ثروتمندان جهان قرار داشته است. او در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در رده سی‌ونهم جای داشت.

کد خبر 670237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha