شهردار منطقه ۱۹ از پیشرفت ۴۰ درصدی عملیات عمرانی تکمیل تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بار و تلاش برای افتتاح فاز نخست آن تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

تصفیه خانه تره بار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه با بیان اینکه عملیات تکمیل تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بار براساس قرارداد انعقاد شده در سال ۱۴۰۰ توسط شهرداری این منطقه آغاز شده است، بیان کرد: این تصفیه خانه ظرفیت تصفیه ۲ تا ۳ هزار متر مکعب پساب در شبانه روز را دارد و بهره برداری از آن گام بسیار مهمی در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی محسوب می شود.
به گفته او در حال حاضر اجرای سقف ساختمان بلوئر این تصفیه خانه اجرا و دیواره های عایق آن نیز مرمت شده اند ضمن اینکه تست نهایی مخازن اصلی انجام شده است: طبق هماهنگی و تمهیدات انجام شده با مدیران شرکت فاضلاب استان تهران مقرر شده علی رغم لوله گذاری شبکه فاضلاب در ناحیه ۳، تا زمان اتمام ساخت تصفیه خانه مرکزی در اراضی شهر آفتاب توسط این شرکت، از تصفیه خانه موجود در میدان مرکزی میوه و تره بار بعنوان راه حل موقت برای جلوگیری از معضلات زیست محیطی در این ناحیه استفاده شود.
شهردار منطقه ابراز امیدواری کرد با عملیات عمرانی تکمیل فاز نخست این تصفیه خانه که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.  
براساس این گزارش با وجود آغاز عملیات ساخت تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بار در سال ۱۳۷۳  در ضلع جنوبی این میدان و نصب کلیه تجهیزات مکانیکی و برقی، اما امکان بهره برداری از  این پروژه در سال های گذشته بطور کامل وبا ظرفیت حداکثری  میسر نشده است.
تکمیل این تصفیه خانه می تواند ضمن رفع مشکلات زیست محیطی به تأمین آب مورد نیاز میدان مرکزی میوه وتره بار برای مصارف شستشو و غیر شرب، آبیاری فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان و همچنین مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، بعنوان یکی از منابع تولید درآمد پایدار برای شهر و شهرداری تهران محسوب شود.

کد خبر 670226
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha