ستاره سابق تیم ملی فوتبال فرانسه واکنش جالبی به دیدارهای رقیب ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نشان داد.

تیم ملی فوتبال فرانسه

به گزارش همشهری‌آنلاین، آیا انگلیس بالاخره می‌تواند به ۵۶ سال ناکامی پایان دهد و امسال جام جهانی قطر را برنده شود؟ امانوئل پتی در پاسخ به این سوال لبخند زد و گفت: من کاملاً مطمئن هستم که شکست دادن انگلیس بسیار دشوار خواهد بود اما من هم‌چنین مطمئن هستم که آن‌ها در این دوره هم  شکست خواهند خورد.

با کم شدن درد شکست در فینال یورو ۲۰۲۰، هواداران انگلیس اکنون با انتظار و هیجان در مورد فرصت بعدی یعنی جام جهانی نگاه می‌کنند. حضور در نیمه نهایی جام جهانی روسیه و شکست در فینال یورو باعث شد که "سه شیر" به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در جام جهانی قطر معرفی شوند.

پس از این که تیم گرت ساوت‌گیت در کنار ایالات متحده، ایران و "اسکاتلند یا اوکراین، ولز" در یک گروه نسبتاً مطلوب قرار گرفت امیدواری‌ها به تیم ملی این کشور بیشتر از قبل نیز شد. اما پتی، هافبک پیشین آرسنال، چلسی و بارسلونا متقاعد نشده است که آن‌ها می‌توانند به دیدار نهایی برسند.

پتی گفت: همیشه داستان در مورد انگلیس یکسان است. شما همیشه آن‌ها را به عنوان مدعی قرار می‌دهید، اما آن‌ها همیشه شکست می‌خورند. نمی‌دانم به خاطر مدیریت است یا به خاطر بازیکنان، اما گاهی فکر می‌کنم آن‌ها نمی‌توانند فشاری که دریافت می‌کنند را مدیریت کنند. وقتی آن‌ها به مرحله آخر می‌رسند، می‌توان فشار را روی برخی از بازیکنان احساس کرد.  

بازیکنان جوان زیادی در تیم ملی انگلیس وجود دارند که کار بزرگی برای باشگاه‌های خود انجام می‌دهند، مانند فیل فودن، بوکایو ساکا، میسون ماونت. آن‌ها بازیکنان بزرگی هستند اما هنوز جوان هستند. آن‌ها احتمالاً نیاز به این جام و بازی‌های بزرگ آن دارند. وقتی بازی‌های جام جهانی و یورو را به یاد می‌آورم در فینال آن‌ها در خانه بازی می‌کردند و می‌توانستید فشار را روی آن‌ها احساس کنید.  

اگر انگلیس در گروه خود اول شود، آن‌ها می‌توانند در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف سنگال یا هلند بروند، پیش از یک چهارم نهایی احتمالی مقابل فرانسه مدافع عنوان قهرمانی قرار خواهند گرفت. انگلیس از ۸ بازی اخیر خود مقابل فرانسوی‌ها تنها یک برد کسب کرده است و آخرین دیدار آن‌ها با پیروزی ۳-۲ برای فرانسه در یک بازی دوستانه  در پاریس در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید.

وقتی از پتی خواسته شد درباره دیدار احتمالی انگلیس و فرانسه در جام جهانی صحبت کند گفت: کیفیت بسیار زیادی در هر دو طرف وجود دارد. خیلی سخت است که بگوییم چه کسی می‌تواند در آن بازی پیروز شود، اما من فکر می‌کنم ما رکورد خوبی مقابل انگلیس داریم. برای پاسخ به سوال شما، فکر می‌کنم فرانسه مقابل انگلیس پیروز خواهد شد.

فرانسه قصد دارد اولین تیمی باشد که پس از قهرمانی پیاپی برزیل در سال‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲، با موفقیت از جام جهانی دفاع می‌کند.

بازیکن پیشین فرانسه در پایان گفت: فراموش نکنید که این جام جهانی کاملاً با آن چه فوتبالیست‌ها به آن عادت کرده‌اند متفاوت است. آن‌ها در میانه فصل بازی می‌کنند و اردوی آمادگی ندارند. برخی از تیم‌ها احتمالاً از زمان بیش‌تر برای آماده‌سازی سود می‌برند. تیم‌های کوچک‌تری مانند قطر، ایران از این شرایط سود می‌برند. من تقریباً مطمئن هستم که آن‌ها برای هفته‌ها قبل از شروع جام جهانی آماده خواهند شد.  

کد خبر 670110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بهروز IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    14 9
    بازی ایران وانگلیس بدون شک ایران برنده خواهد بود . چون انها بل غرور و دست کم گرفتن تیم لیران وارد میدان خواهندشد و همین امر پاشنه اشیل تیم انگلستان میباشد . درنهایت تیم ایران 2بر1پیروز میدان میشود