مشاور رئیس دولت امارات تاکید کرد که کشورش به دنبال حل اختلافات با ایران است.

انور قرقاش

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از العین الاخباریه نوشت: انور قرقاش، مشاور رئیس دولت امارات در امور دیپلماتیک در یک سخنرانی گفت که کشورش همواره برای حل اختلافات خود با ایران از طریق راه حل سیاسی و دیپلماتیک و پایان دادن به این اختلافات تلاش می کند.

وی تاکید کرد: امارات خواهان روابط با ایران، ترکیه و کشورهای عربی است.

قرقاش گفت که امارات دائما برای ایجاد پل های ارتباطی با همه همسایگان تلاش می کند و این کشور منبع آسیب و ضرر برای هیچ کشوری از جمله ایران نخواهد بود.

مشاور رئیس دولت امارات همچنین تاکید کرد که با توجه به تغییرات بین المللی بوجود آمده  همه کشورها مسئولیت مشترکی نسبت به ثبات منطقه ای و شکوفایی آن دارند و ما نیازمند نشست های منطقه ای بیشتر برای همکاری و گفت وگو میان کشورهای منطقه از جمله ترکیه و ایران هستیم.

 اخیرا شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان ضمن تبریک ماه رمضان، با اشاره به منافع مشترک دو کشور در توسعه روابط فی مابین در عرصه های مختلف، خواهان بررسی فرصت های همکاری مشترک شد.

وزیر امور خارجه امارات در مورد شرائط جدید منطقه نیز گفت که طی هفته های اخیر شاهد بهبود شرائط در منطقه هستیم و دیدار رئیس جمهور بشار اسد از امارات و برقراری آتش بس موقت در یمن فرصتی برای همه طرفها فراهم کرده است تا از آن برای توسعه و پیشرفت و پرهیز از افزایش تنش بهره برداری نمایند.
 
وزیر امور خارجه امارات در این گفتگو تاکید کرد: امارات متحده عربی به هیچ طرفی اجازه اقدامات خرابکارانه یا تحریک آمیز از خاک خود علیه کشورهای همسایه امارات را نخواهد داد.

کد خبر 669963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ققنوس IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 1
    آنها دروغ می‌گویند آنها با این حرفها سر ایران شیره می‌مالند تا فرصت لازم را پیدا کرده و جای پای اسرائیل در منطقه محکمتر شود ، از طرف دیگر می‌خواهند از موشک‌ها و پهبادهای یمنی در امان باشند تا هر وقت به نقطه ای که می‌خواهند رسیدند سر دیگر چماق را نشان‌مان بدهند !