واتس‌اپ اعلام کرد که در حال آزمایش یک ویژگی جدید به نام Communities (جوامع) برای سازماندهی گروه‌ها در ساختارهای بزرگ‌تر است که می‌تواند توسط محل کار یا مدارس استفاده شود.

واتس اپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، ویل کاتکارت، رئیس واتس‌اپ در این خصوص گفت: «این ویژگی گروه‌هایی را که حداکثر ۲۵۶ کاربر را شامل می‌شود، در زیر چترهای بزرگ‌تری گردهم می‌آورد که مدیران می‌توانند هشدارها و پیام‌هایی را به هزاران جامعه ارسال کنند.»

کاتکارت با استناد به Slack یا تیم‌های مایکروسافت که متعلق بهSalesforce  است و در مقایسه با آنها گفت: «این واقعا در جوامعی است که شما بخشی از آنها در زندگی خود بوده و در حال انجام ارتباطات خصوصی هستند.»

او گفت که هیچ برنامه‌ای برای پرداخت هزینه برای ویژگی جدید که در حال آزمایش بتا با تعداد کمی از جوامع جهانی است، وجود ندارد، اما ارائه «ویژگی‌های ممتاز به شرکت‌ها» در آینده در ازای دریافت هزینه را رد نکرد.

این سرویس پیام‌رسانی که رمزگذاری سرتاسری است و حدود ۲ میلیارد کاربر دارد، گفت که ویژگی Communities نیز رمزگذاری سرتاسر خواهد بود.

واتس‌اپ با سوء استفاده‌هایی از جمله ارسال پیام‌های انبوه و انتشار اطلاعات نادرست و سخنان نفرت‌انگیز دست و پنجه نرم کرده است. کاتکارت گفت که کاربران نمی‌توانند Communities  مختلف را در واتس‌اپ جستجو کنند و از ابزارهای ضد سوء استفاده و حفاظتی مانند محدودیت‌های ارسال برای ویژگی جدید استفاده می‌کند.

واتس‌اپ اعلام کرد که قبل از راه‌اندازی Communities تغییراتی در ویژگی گروه‌های آن نیز اعمال خواهد شد. گفته می‌شود که این امکان را برای مدیران گروه اضافه می‌کند تا پیام‌های مشکل‌ساز را از چت همه حذف کنند، تماس صوتی تا ۳۲ نفر را معرفی کند، اشتراک‌گذاری فایل را به ۲ گیگابایت افزایش دهد و واکنش‌های ایموجی به پیام‌ها را اضافه کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در پست پنجشنبه خود گفت که Communities در ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهند شد. او گفت، متا در حال ایجاد ویژگی‌های پیام‌رسانی اجتماعی برای فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام خواهد بود.

متا همچنین قصد دارد تا رمزگذاری سرتاسری را در سایر سرویس‌های پیام‌رسان در برنامه‌های خود به عنوان بخشی از محوریت اعلام‌شده‌اش به سمت حفظ حریم خصوصی، اجرا کند.

کد خبر 669923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آیتی من CA ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    9 8
    فقط تلگرام👍🏼
  • رضا IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    7 2
    زحمت نشه براش