یکی از ایرادهایی که به یحیی گل‌محمدی درخصوص شکست مقابل آلومینیوم در جام حذفی گرفته می‌شود، برخورد عجیب سرمربی پرسپولیس با مدافع و کاپیتان کهنه‌کار سرخ‌هاست.

پرسپولیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، نوع برخورد یحیی با جلال حسینی، خیلی‌ها را یاد تراژدی حذف مهدوی‌کیا انداخته است.

دوباره پرسپولیس، دوباره جام حذفی، دوباره یحیی گل‌محمدی و باز سرنوشت عجیب یکی از بهترین و بزرگ‌ترین بازیکنان تیم. بهار ۹۲ در روزهایی که یحیی برای نخستین‌بار سرمربی پرسپولیس شده بود، به شکلی عجیب و ناگهانی علیه مهدی مهدوی‌کیا غضب کرد. آن هم درحالی‌که کیا همان زمان از کیفیت کافی برای حضور در ترکیب اصلی یا بازی به‌عنوان یک ذخیره مؤثر برخوردار بود. یحیی اما به دلایلی که هیچ‌وقت هیچ‌کس نفهمید با او چپ افتاد و این بازیکن را مرتب از فهرست کلی تیم خط می‌زد. حتما یادتان هست فشارهای روانی روی مهدوی‌کیا آنقدر ادامه یافت که نهایتا اشک او در برنامه ۹۰ درآمد. در نگاه اول حق یک مربی است که بازیکنی را نخواهد؛ حتی اگر آن ستاره، بهترین و محبوب‌ترین فوتبالیست تیم باشد. با این حال نکته عجیب به مواضع قبلی یحیی برمی‌گشت؛ جایی که او چند ماه پیش از سرمربیگری پرسپولیس زمانی که دستیار مانوئل ژوزه بود در واکنش به شایعه خداحافظی مهدوی‌کیا در پایان فصل گفته بود: «اصلا چنین چیزی صحت ندارد. مهدوی‌کیا حالا حالاها می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. حتی اگر خودش هم چنین تصمیمی گرفته باشد، من با او صحبت می‌کنم تا منصرف شود.»

با این اوصاف بلافاصله بعد از عزل ژوزه و سپرده شدن تیم به یحیی، موضع او ۱۸۰ درجه عوض شد و آن بلا را سر کیا آورد؛ رفتاری چنان تلخ و عجیب که گل‌محمدی تا سال‌ها بعد به خاطرش تحت فشار بود. اوج داستان کیا، عدم‌استفاده پررنگ از او در فینال جام حذفی برابر سپاهان بود. پرسپولیس در حالی آن مسابقه را در ضربات پنالتی باخت که مهدوی‌کیا فقط ۵ دقیقه بازی کرد و از قضا در همان مدت هم چند ارسال خطرناک انجام داد. روشن بود که مسئله یحیی با کیا «فنی» نیست. حالا شبیه این شرایط برای جلال حسینی ایجاد شده است؛ بازیکنی که اگرچه پا به سن گذاشته، اما قطعا هنوز جزو بهترین مدافعان لیگ است و هر بار حضورش در زمین، ایمنی ساختار دفاعی را بالا می‌برد. حالا هفته‌هاست که گل‌محمدی از حسینی در ترکیب اصلی استفاده نمی‌کند و حتی در بازی سرنوشت‌ساز و حذفی با آلومینیوم هم این بازیکن را نیمکت‌نشین کرد. همزمانی این تصمیم با اشتباهات عجیب مدافعان پرسپولیس مخصوصا وحدت هنانوف باعث انتقادهای بسیار زیادی از یحیی گل‌محمدی شده است. حتی تماشاگران حاضر در آزادی هم بارها جلال را تشویق کردند؛ بازیکنی که کل نیمه دوم را گرم کرد، اما به زمین نیامد.

کد خبر 669271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاجی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 2
    خداحافظی کنه بره اینها هم شورش را درمی اورند
  • گل ممد IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    4 0
    یایا چون خودش زمان بازیگری به هیچ عنوان محبوب نبود به این بندگان خدا حسادت می کنه !!
  • حسن IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    4 0
    شعورمربیگری یحیی همین قدرهست.تاالانشم نون تیمی که برانکوساخته روخورده .ازحالا به بعدکه نوبت مربی گری خودشه هرچی ته دیگ باشه میادتوملاقه