اوکراین این موضوع را رد کرده که در شرف از دست دادن کنترل شهر بندری محاصره شده ماریوپل است.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، تعدادی از گزارش‌ها در روز دوشنبه حاکی از آن بود که مقاومت در ماریوپل آخرین ساعات خود پس از هفته‌ها بمباران روسیه است.

در عین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین هشدار داد که نیروهای روسیه که از بخشی از سرزمین‌های تصرف‌شده، خارج شده‌اند تا بر فتح شرق تمرکز کنند، ده‌ها هزار مین انفجاری را پشت سر گذاشته‌اند.

مقامات در خارکف بلندگوهایی را برای هشدار به ساکنان در این شهر مستقر کرده‌اند تا از مین‌هایی که به گفته آنها از طریق هوا در سطح شهر پراکنده شده‌اند دوری کنند.

همچنین لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا می‌گوید این کشور در حال بررسی گزارش‌های تایید نشده‌ای است که مدعی شده، روس‌ها نوعی ماده شیمیایی علیه اوکراینی‌ها در ماریوپل استفاده کرده‌اند.

کارل نهامر، صدراعظم اتریش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در اقامتگاه او در خارج از مسکو گفت‌وگو کرده است. نهامر پس از آن گفت که نسبت به چشم‌انداز صلح بسیار بدبین است.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که او بارها از پوتین و زلنسکی درخواست کرده تا گفت‌وگوهای مستقیمی را انجام دهند. هند تاکنون از محکوم کردن روسیه خودداری کرده است.

کد خبر 669265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    8 2
    ZZZZZ
  • ناشناس IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    2 2
    لعنت برپوتین متجاوزاشغالگر