سخنگوی وزارت امور خارجه با  اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم افغانستان،  نسبت به طراحی های توطئه گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.

خطیب‌زاده

به گزارش همشهری آنلاین، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تجمع ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات و سنگ پرانی های پراکنده ای که صورت گرفته است، با یاد آوری مسئولیت قطعی هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تاکید کرد:امنیت کامل سفارت و نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان می بایست به صورت کامل تامین و تضمین های لازم برای فعالیت امن این نمایندگیها ارائه گردد.

خطیب زاده تاکید کرد، متاسفانه برخی کلیپها و اظهار  نظرها با هدف ایران یا افغانستان هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را  هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسئولین دو کشور را می طلبد .

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان عنوان کرد :با سفیر و مسئولین نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در تماس مستمر هستیم .

کد خبر 669235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • محمد IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    20 9
    بله ما باید عذرخواهی کنیم و چند میلیون افغانی دیگه بیاریم اینجا نونشون و آبشون رو بدیم ملت ما آماده پرداخت هزینه های زندگی افغانیهاست...از کوتاهی های پیش آمده عذرخواهی میکنیم امیدوارم طالبان تروریست نارحت نشن درهارو باز نکردن وارد بشن
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    24 7
    نمی‌خوایم افغانی تو سرزمینمان باشه، چرا متوجه نمیشن!!!باید اخراج بشن
  • ابی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    17 7
    ببینید دوستان .اشتباه از قدیم بوده که در مرز باز بوده افاغنه راحت با ایران درتردد بودن .قانون سفت وسختی نبوده .حالا که سخت گرفتییم بهشون برخورده .شرایط ایران امروز ودراین برهه اصلا نمیتونه میزبان باشه بهتره که نیان .
  • ناشناس IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    5 2
    این هنوز اول راهه. این طالبانی ها ارزش ندارند‌که به آنها اعتماد بشه‌ . باید مسیولین ما در دررابطه با افغانیها تجدید نظر کرده و در مورد مهاجرت افغانها تصمیمات عاقلانه تری اخذ کنند. .