سفیر ایران در افغانستان تاکید کرد که بدرفتاری با مهاجران افغانستان سیاست جمهوری اسلامی ایران نیست و درحال حاضر هم سفارت افغانستان در تهران که مربوط به دولت پیشین افغانستان است با دولت سرپرست همکاری می کند.

بهادر امینیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهادر امینیان سفیر کشورمان در افغانستان در گفت وگو با شبکه خبری طلوع نیوز که بخش هایی از آن منتشر شده درباره تصاویر منتشر شده که در آن ادعای اذیت و آزار مهاجران افغان مطرح شده، اظهار داشت: ما یک کشور مستقل هستیم اگر کسی غیر قانونی از دیوار خانه شما بالا بیاید، شما چه کار می کنید؟ 

وی تصریح کرد: ما یک گروهی داریم به نام سازمان مجاهدین خلق که چند هزار نفر فقط کلیپ تولید می‌کنند علیه جمهوری اسلامی ایران. اینها حتی در افغانستان هم فعالیت دارند. 

سفیر کشورمان در کابل تاکید کرد بدرفتاری با مهاجران افغانستان سیاست جمهوری اسلامی ایران نیست و در حال حاضر هم سفارت افغانستان در تهران که مربوط به دولت پیشین است با دولت سرپرست همکاری می کند.

امینیان خاطرنشان کرد: امیدوارم مسایل افغانستان حل شود و در اینجا آشتی ملی به وجود آید و همه اقوام خودشان را در حکومت شریک بدانند. 

وی درباره تصویری از نوع برخورد با مهاجران که در دست مجری برنامه بود، گفت: اگر ایران این اندازه بد است براساس تصویری که شما در دست دارید یا این افراد می گویند چرا مهاجران به بقیه کشورها نمی روند؟ می روند ایران؟

کد خبر 669133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 41
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    57 10
    از روز اول اگرایران مثل کشورهای منطقه عمل میکرد حالا انقدر طلب کارانه رفتار نمیکردند افغانی ها
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      14 11
      بنظر بنده یکی از دلایل عمده سیل مهاجرین امارت اسلامی افغانستان به کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در فرهنگ و زبان مشترک بین این دو کشور دوست و برادر است.حال اینکه این کلیپ ها و تصویر های آزار و اذیت مردم افغانستان از سوی مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران چقدر صحت دارد یا بقولی کار استکبار جهانی و گروه های منافقینی که در ایران و منطقه ضد نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و خصومت رو جایگزین روابط نزدیک بین این دو کشور مسلمان قرار می‌دهند. ان شاءالله به یاری پروردگار این دو ملت بزرگ اين دو ملت افتخار آفرین و این دو ملت مسلمان روی دشمنان اسلام را سیاه نموده و از اختلاف و خصومت بین خودشان دوری نمایند و به کوری چشم بیگانگان و دشمنان اسلام روابطی نیک بیشتر از پیش را مستحکم نمایند ...ومن الله التوفیق
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    54 7
    چون اونها راهشان نمیدن مجبور میشند بیان ایران اونها مملکتشان حساب کتاب داره
  • علی IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    50 6
    روزی بشه همین افغان ها داخل خاکمون ما رو اذیت و آزار کنن
  • هوا IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    39 4
    بابا چرا این قدر محترمانه با طالبان حرف میزنید اینا چه می دونن عزت احترام چیه خجالت نمیکشن میلیونها افغانی بی هویت رو انداختن گردن ایران وحشتناکترین وضعیت روبوجود آوردن اون وقت مسئولین ما میشنن دم ازمنطق میزنن با این بدوی ها ...
  • US ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    47 7
    افغانی‌ها دارند از یارانه و پول نفت ایران استفاده می‌کنند و طلبکار هم شده‌اند! ما خودمون به اندازه کافی مشکل داریم و نمی‌توانیم جورکش مشکلات افغانستان باشیم.
    • M IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      9 33
      جناب ، چرا وقتی از چیزی اطلاع ندارین نظر میدین؟ یارانه ؟ به افغانستانی ها؟ دولت داره به زور یارانه مردم کشورش رو میده ، به خود مردم ایران یارانه نمیرسه چه برسه به .......و ضمن اینکه دولت ایران هر ساله پول هنگفتی رو از مردم افغانستان میگیره بابت اقامتشون که احتمالا پول یارانه ایرانی ها از این طریق تامین میشه...... دیگه پول نفت و ....که بماند
  • FR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    48 9
    از در و دیوار افغانی وارد ایران می شود .بی حساب و کتاب .و نتیجه غیر ازین نخواهد بود.بزودی طلبکار هم می شوند!!!واقعا گریه داره.
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    46 9
    گربه دستش به گوشت نمی رسید میگفت پیف پیف بود میده. این دلیل زبون درازی افغانیاست
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    48 5
    یکی نیست بگه وقتی طالبان داشت کشورت رو اشغال میکرد مثل .....فقط نگاه میکردین ؛حالا که مهاجرت کردن به کشور دیگه میخواهند تمام حقوقشان رعایت بشه و ما مثل شاه با آنها رفتار کنیم. به مردم افغانستان میگم از رویای مسخره خود بیدار شوید اگر مشکلی هست از طرف خودتانِ نه ما؛ما در کشور شما ساکن نشدیم که اینقدر الان جولان میدهید.
  • GB ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    9 27
    چون اینجا فامیل و دوست دارند چون هم زبونیم و چون به اروپا راهشون نمیدن
  • FR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    35 4
    هردم از ین باغ بری می رسد.واقعا جای تفکر دارد.نکنه در اینده نزدیک بدهکار هم بشیم!!!!
  • فاطمه IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    8 1
    لطف که از حد بگذرد نادان خیال بد کند.حالا شده حکایت ما و افغانیها
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    9 1
    واقعا این افغانی ها پررو اند. خب نیا. برو هر جایی که فکر میکنی بهتر از ایران هست. انگار براشون دعوت نامه فرستادیم