دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

مدیر کل آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از مشارکت این اداره کل با ۷موضوع اصلی در هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی خبر داد.

اسباب بازي

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مهدی امیری در خصوص نحوه مشارکت اداره کل آموزش‌های شهروندی در جشنواره ملی اسباب بازی اعلام کرد: توجه به موضوعات شهروندی و آموزش شهروندان در هفتمین جشنواره اسباب بازی با هدف اهمیت به قشر کودک و نوجوان از موضوعات مهمی بود که منجر به مشارکت این اداره کل در جشنواره شد. بر اساس مطالعات انجام شده و تحقیقات به عمل آمده از آثار و موضوعات فرهنگی در بحث آموزش کودکان و نوجوانان در ۴محور اصلی این جشنواره مشارکت کردیم.

مشارکت شهرداری با جشنواره ملی اسباب‌بازی‌ها

امیری با اشاره به سر فصل‌های مهم آموزش‌های شهروندی در جشنواره اسباب بازی افزود: موضوعات مهمی مانند فرهنگ آپارتمان‌نشینی، توجه به توسعه حمل‌و نقل پاک و آموزش‌های مربوط به موضوعات پسماند از جمله سرفصل‌های مهم این اداره کل هستند که در جشنواره به آن پرداختیم.
در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین از سایر سر فصل‌های مهم آموزشی می‌توان به موضوعات: آداب شهروندی، آموزش‌های حفظ و نگهداشت محیط زیست، توجه به ایمنی شهری، آموزش‌های مدیریت بحران اشاره کرد که در این جشنواره مورد توجه ویژه نیز قرار خواهند گرفت.

امیری ضمن اشاره به استقرار دبیرخانه شهر دوستدار کودک در اداره کل آموزش‌های شهروندی گفت: ورود این اداره کل به جشنواره از جمله وظایف ذاتی این اداره کل است که این با تمرکز بر این ۷ موضوع به صورت برگزاری کارگاه‌های عملی، مهارتی، علمی و هنری در هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی به مرحله اجرا رسیده‌اند و شهروندان برای بهره‌برداری می‌توانند با شرکت در جشنواره از برنامه های فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی استفاده کنند. با توجه به اهمیت این جشنواره از سازمان‌های مرتبط مانند حمل ونقل و ترافیک، سازمان مدیریت پسماند، محیط زیست، بحران و آتش‌نشانی در شهرداری تهران تقاضای همکاری شد تا در موضوع آموزش به کودکان در این جشنواره ورود کرده و همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر کل آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره تاثیر آموزش در حوزه کودک و نوجوان توضیح داد: نکته مهم بعدی که ما را برای مشارکت در این جشنواره ترغیب کرد، اهمیت سرمایه‌گذاری برای آموزش در دوران کودکی است زیرا آموزش در این سنین از دوره‌های دیگر زندگی اثربخش‌تر است. به همین دلیل برنامه‌های مختلفی در قالب بسته‌های آموزشی توسط اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران هر سال پیش‌بینی و اجرا می‌شود. طبیعتا ورود به بحث بازی و اسباب‌بازی که یکی از ابزارهای بسیار مهم در آموزش کودکان است برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بازی زندگی کودک نیست اما تمام زندگی کودک، بازی است. ما قصد داریم در این جشنواره با استفاده از ابزار اسباب‌بازی آموزش‌های لازم را به کودکان ارائه کنیم زیرا می‌توانیم از طریق آموزش به صورت کاملا غیرمستقیم، جذاب و موردپسند به کودکان منتقل کنیم.
بر اساس این گزارش، جشنواره ملی اسباب بازی از ۲۱ الی ۲۸ فروردین از ساعت ۱۷ الی یک بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

کد خبر 669105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha