رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: قیمت کنونی هر کیلو گوجه فرنگی نسبت به روزهای قبل به سبب بهبود نسبی عرضه ۱۲ هزار تومان کاهش یافته است.

گوجه فرنگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی دارایی نژاد گفت: طی روزهای اخیر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان به ۲۵ هزار تومان رسیده بود که مجدد به ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان کاهش یافته است. همچنین قیمت هر کیلو گوجه فرنگی انباری ۶ هزار تومان است.

به گفته او، علی رغم آنکه در توزیع هیچ از یک محصولات میوه و صیفی مشکلی نداریم، اما هزینه‌های حمل و نقل، سبد، کارگر و نهاده‌های کشاورزی افزایش داشته که در قیمت تمام شده بی تاثیر نیست.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو گوجه فرنگی ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان، سبزی ۱۳ تا ۱۷ هزار تومان، خیار ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان، سیب زمینی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، هندوانه ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان و پرتقال ۱۲ تا ۳۵ هزار تومان است.

محصول قیمت هر کیلو
گوجه فرنگی ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان
سبزی ۱۳ تا ۱۷ هزار تومان
خیار ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان
سیب زمینی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
هندوانه ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان
سیب ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان
پرتقال ۱۲ تا ۳۵ هزار تومان

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو پرتقال تنظیم بازار را ۷ تا ۸ هزار تومان، سیب تنظیم بازار را ۷ تا ۸ هزار تومان، سیب میانه را ۱۵ هزار تومان و سیب مراغه را ۱۲ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان می گوید: با وجود آنکه ۶۰ درصد هندوانه تولیدی را آفت آتشک از بین برد، اما به سبب افزایش ۲ تا ۳ برابری کشت کمبودی در عرضه نداریم.

او قیمت هر کیلو سبزی جور( پلو، آش و قورمه) را ۹ هزار تومان و سبزی خوردن را ۱۱ هزار تومان اعلام کرد.

مسئولان اتحادیه میدان مرکزی اذعان می‌کنند که با رایزنی های صورت گرفته مشکل کامیون داران با افزایش ۱۰ درصدی کرایه حمل مرتفع شده است که طی روزهای آتی با برداشت گوجه فرنگی از بندرعباس و بوشهر عرضه محصول افزایش می یابد.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که در حال حاضر هر کیلو گوجه فرنگی در بازه قیمتی ۲۰ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان در مناطق مختلف پایتخت عرضه می‌شود. همچنین سایت‌های فروش اینترنتی هم هر کیلو گوجه را با قیمت حدود ۲۳ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسانند.

اختلاف ۱۰ هزار تومانی قیمت گوجه از اتحادیه تا بازار

فصاحت مدیرعامل سازمان میوه و تره بار تهران گفت: از شنبه قیمت گوجه فرنگی به روال عادی باز می گردد و تنها افزایش ۱۰ درصدی نسبت به قبل خواهد داشت.

کد خبر 668959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهیل IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    آقای دارائی عاشقتم برای هر موضوعی بهانه اساسی داری تا حالا بهانه تحریم بود/ لاستیک کامیون/تعرفه بار/دستمزد راننده/بدی آب و هوا/کم آبی/پرآبی/سیل/ جنگ اوکراین/.... حالا شده سبد و نهاده های کشاورزی . قربونت تا کی ادامه داره خسته نشدی؟