حسینی؛ بهترین بازیکن سپاهان مقابل پاختاکور معتقد است برای قهرمانی تیم‌های ایرانی در آسیا، خیلی چیزها باید تغییر کند.

محمدرضا حسینی

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی

 سپاهان گام اولش را در لیگ قهرمانان آسیا محکم برداشت و با ۳گل پاختاکور ازبکستان را از پیش‌رو برداشت تا در هفته اول مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در صدر جدول گروهش قرار بگیرد. سپاهان در حالی برنده این بازی شد که محمدرضا حسینی در پایان به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. او نمایش خوبی برابر پاختاکور داشت و یک گل دیدنی هم به ثمر رساند. حسینی درخصوص شرایط فعلی سپاهان، بازی امشب با الدوحیل قطر و مسائل مختلف دیگر به سؤالات پاسخ می‌دهد.

*از بازی با پاختاکور شروع کنیم که با برد سپاهان همراه شد.

خب، من قبل از بازی هم گفته بودم که کار سختی داریم چون شرایط لیگ قهرمانان متفاوت است. پاختاکور هم تیمی است که سابقه زیادی در لیگ قهرمانان دارد و در این بازی هم نمایش خوبی داشت ولی خدا را شکر که با انجام یک بازی خوب ۳امتیاز مهم گرفتیم. تیم ما در نیمه دوم خیلی خوب فوتبال بازی کرد و وقتی گل دوم را زدیم دیگر با خیال راحت‌تری بازی کردیم.

*چرا در نیمه اول نمایش خوبی نداشتید؟

در نیمه اول شرایط طوری که ما می‌خواستیم پیش نرفت ولی در بین ۲ نیمه کادر فنی نکات لازم را برای بازیکنان گوشزد کردند و توانستیم ۳گل بزنیم. من قبل از بازی هم گفته بودم سپاهان بازیکنانی دارد که هر لحظه می‌توانند سرنوشت بازی را تغییر دهند. ما مقابل پاختاکور گل اول را دریافت کردیم ولی جبران این نتیجه و زدن ۳گل نشان داد که شخصیت بالایی داریم.

*در این بازی یک گل فوق‌العاده هم به ثمر رساندی. در مورد زدن این گل صحبت کن.

این هم لطف خدا و زحمت بازیکنان بود ولی برای من برد سپاهان از هر چیزی مهم‌تر است. در آن صحنه هم دانیال اسماعیلی‌فر پاس خوبی داد و من هم تصمیم گرفتم بدون اینکه توپ را کنترل کنم، ضربه‌ام را بزنم. خدا را شکر که توپ هم گل شد.

*در بازی دوم، امشب باید به مصاف الدوحیل قطر بروید. نظرت در مورد این بازی چیست؟

الدوحیل در لیگ قطر دوم شد و در بازی اول برابر التعاون شکست خورد که در لیگ عربستان در رده سیزدهم بود. الدوحیل در آسیا تیم شناخته‌شده‌ای است و قطعا تیم خطرناکی هم هست، در ضمن التعاون هم با وجود اینکه شرایط خوبی در لیگ عربستان ندارد ولی در بازی اول نتیجه خوبی گرفت. به هر حال آنها در زمین خودشان بازی می‌کنند و امتیاز میزبانی به التعاون کمک می‌کند.

*الدوحیل را شکست می‌دهید؟

بازی بسیار سختی داریم و فکر می‌کنم شکست دادن این تیم نقش مهمی در صعود سپاهان از این گروه خواهد داشت. اگر دور رفت خوب نتیجه بگیریم قطعا در دور برگشت می‌توانیم با فشار کمتری بازی کنیم. ما فریب شکست این تیم برابر التعاون را نمی‌خوریم و این را هم می‌دانیم که در لیگ قهرمانان داستان هر بازی متفاوت است.

*حتما می‌دانی که تیم‌های ایرانی سال‌هاست در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان نمی‌شوند. فکر می‌کنی دلیلش چیست؟

این موضوعی نیست که بتوان کوتاه در موردش صحبت کرد. خودتان می‌دانید که تیم‌های عربی و شرق آسیا چگونه در فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها از لحاظ امکانات و هزینه با تیم‌های ایرانی قابل قیاس نیستند. شما به خریدهای خارجی این تیم‌ها نگاه کنید، قیمت‌های آنها سرسام‌آور است و البته در فوتبال باید برای موفقیت هزینه کرد. برای قهرمانی تیم‌های ایرانی در آسیا، خیلی چیزها باید تغییر کند. ما در بحث هزینه، امکانات، برنامه‌ریزی و خیلی چیزهای دیگر باید پیشرفت کنیم که البته این پیشرفت با آن چیزی که تیم‌های عربی و شرق آسیا در پیش گرفته‌اند قابل قیاس نیست.

*محرم نویدکیا در یک مقطع از لیگ به شکل جدی قصد جدایی داشت. به‌نظر می‌رسد بازیکنان نسبت به این موضوع احساس خوبی نداشتند؟

خب، آقامحرم در بین بازیکنان محبوب است. او نقش بازی نمی‌کند و همیشه خودش است. توقع نویدکیا از تیم و بازیکنان همیشه بالاست و ما هم دوست داریم طوری بازی کنیم که توقعات فنی سرمربی تیم برآورده شود. کار کردن با نویدکیا فوق‌العاده است و همه ما خوشحالیم که سپاهان یک مربی مثل او دارد.

کد خبر 668757
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha