منابع غربی از سازماندهی دوباره فرماندهی عملیات رزمی روسیه در اوکراین و انتصاب یک ژنرال جدید با تجربه گسترده در جنگ سوریه در این مقام خبر می‌دهند.

Alexander Dvornikov

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین یک مقام غربی به بی‌بی‌سی گفت ژنرال آلکساندر دِوُرنیکوف، فرمانده منطقه نظامی جنوبی روسیه اکنون فرماندهی عملیات در اوکراین را به عهده دارد.

به گفته این منبع، این فرمانده به خصوص تجربه گسترده‌ای در عملیات روسیه در جنگ سوریه دارد، بنابراین انتظار می‌رود که وضعیت کلی فرماندهی و کنترل نیروهای روسی بهبود یابد.

این مقام غربی گفت این انتصاب در تلاش برای بهبود هماهنگی میان واحدهای نظامی ارتش روسیه در اوکراین انجام شده است، چرا که این واحدها قبلا به طور جداگانه سازماندهی و فرماندهی می‌شدند.

روسیه از هنگام شروع حمله‌اش در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) به اوکراین ظاهرا در رسیدن به اهداف جنگی‌اش ناکام مانده و نتوانسته هیچ شهر عمده این کشور را تصرف کند.

مسکو پس از آن، اهدافش را در چارچوب جدیدی به صورت تمرکز بر منطقه دونباس در شرق اوکراین که مورد ادعای جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه است، قرار داده است. اما مقامات اوکراینی هشدار داده‌اند که هدف درازمدت روسیه همچنان تصرف کل این کشور است.

این منبع غربی گفت:‌«اگر روسیه نتواند تاکتیک‌هایش را تغییر دهد، حتی موفقیت در رسیدن به اهداف محدودی که دوباره برای خودش تعیین کرده است، بسیار مشکل است.»

کد خبر 668725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha