ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا گفت ممکن است تولید روبات انسان‌نما به نام Optimus را در اوایل سال آینده آغاز کند.

روبات تسلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت سی‌ان‌بی‌سی، سازنده خودروهای برقی برای اولین بار این روبات را که به نام روبات تسلا نیز شناخته می‌شود، در روز هوش مصنوعی خود در آگوست ۲۰۲۱ معرفی و اعلام کرد که این یک ماشین همه منظوره خواهد بود که قادر به انجام طیف وسیعی از وظایف خواهد بود.

ماسک در افتتاحیه کارخانه مونتاژ خودروی تسلا در آستین تگزاس، جایی که او با کلاه گاوچران‌ها و عینک آفتابی روی صحنه ظاهر شد، گفت: «امیدواریم سال آینده شاهد تولید نسخه یک Optimus باشیم.»

با این حال، تسلا هنوز نمونه اولیه این روبات را رونمایی نکرده است و مشخص نیست Optimus در چه مرحله‌ای از برنامه خود قرار دارد.

ماسک ادعا کرد که Optimus در نهایت قادر به انجام هر کاری خواهد بود که انسان نمی‌خواهد انجام دهد و ادعا کرد که عصر فراوانی را به همراه خواهد داشت.

ماسک با لحنی صعودی، همچنین پیشنهاد کرد که این روبات جهان را تا حدی بزرگ‌تر از خودروهایی که تسلا به آنها مشهور است، متحول خواهد کرد.

او در این خصوص گفت: «شاید تصورش سخت باشد.»

هوش مصنوعی به‌عنوان یک تهدید بالقوه برای بشریت مورد استقبال قرار گرفته است و ماسک در سال ۲۰۱۸ گفت که فکر می‌کند هوش مصنوعی خطرناک‌تر از سلاح‌های هسته‌ای خواهد بود. او گفت: «همانطور که می‌بینید Optimus در حال توسعه است؛ همه از ایمن بودن آن مطمئن خواهند شد. نه مانند ترمیناتور یا این چیزها.»

او پیش‌تر گفته بود که تسلا در حال طراحی این روبات است تا انسان‌ها بتوانند از آن فرار کنند یا بر آن غلبه کنند.

زمانی که ماسک برای اولین بار روبات تسلا را معرفی کرد، گفت که این روبات مبتنی بر همان تراشه‌ها و حسگرهایی است که خودروهای این شرکت برای ویژگی‌های خودران استفاده می‌کنند.

کد خبر 668707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha