مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

رئیس پلیس فتا استان البرز از کاربران مجازی خواست فریب کلاهبرداران به بهانه جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه در ماه مبارک رمضان در برخی درگاه‌ها و شبکه‌های جعلی را نخورند.

وکیل کلاهبرداری اینترنتی در کرج.jpg

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: سوء استفاده کنندگان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران فضای مجازی را دارند تا از حساب‌های آن‌ها برداشت غیرمجاز کنند.

وی افزود: کاربران چنانچه قصد دارند کمک‌های خیرخواهانه خود را در بستر فضای مجازی یا از طریق موسسه‌های خیریه پرداخت کنند نسبت به اصالت آن‌ها اطمینان و سپس اقدام به پرداخت وجه کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: در این شرایط افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب، جلب توجه و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کاربران مراقب اطلاعات شخصی و بانکی خود در مسابقات تلفنی و یا پیامکی با عناوین برنده شدن در طرح قرآنی باشند و یا چنانچه لینکی از منابع ناشناس به عنوان خیریه ارسال می‌شود، توجه نکنند.

وی از مردم مسلمان این استان خواست برای پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده کلاهبرداران، کمک‌های خود را فقط در اختیار دستگاه‌های متولی قرار دهند.

رئیس پلیس فتا استان البرز تصریح کرد: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین دروغ وابسته به ارگان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند.

سرهنگ جلیلیان یادآور شد: هموطنان برای هرگونه واریز کمک‌های مالی، فقط از طریق مراجع ذیصلاح که توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در سایت‌های ناشناخته خودداری کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: مردم قبل از خرید مجازی باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا در دام درگاه‌های جعلی قرار نگیرند، در غیر این صورت کلاهبرداران با ترفندهای خاص مانند ایجاد صفحات جعلی از حساب‌های بانکی مردم برداشت خواهند کرد.

رئیس پلیس فتا استان البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

کد خبر 668639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha