مجموع نظرات: ۱
شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

یکی از معضلاتی که این روزها اکثر افراد با آن مواجه هستند کمبود فضا و متراژ آشپزخانه است؛ از طرفی با توجه به تجهیزات متعددی که باید در آشپزخانه جای گیرد داشتن کابینت‌های زیاد یک ویژگی مطلوب محسوب می‌شود که نظر بسیاری از افراد را جلب می‌کند.

عکس کابینت برای آشپزخانه کوچک

 اگر شما هم با کمبود فضا در آشپزخانه مواجه هستید خوب است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با انواع مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک و پیشنهاداتی که در این حوزه وجود دارد آشنا شوید.

انواع مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک

انواع مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک

برای اینکه بتوانید از فضای محدود در آشپزخانه خود به بهترین شکل استفاده کنید لازم است با انواع مدل کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک آشنا شوید و پس از بررسی شرایط، بودجه، سلیقه، کیفیت و صدها فاکتور دیگر بهترین مدل را انتخاب کرده و سپس از یک تیم حرفه‌ای و مجرب بخواهید تا استانداردترین طراحی را برای شما پیاده سازی کند.

حامی ساخت به عنوان یکی از مجموعه‌های قدیمی که سال‌هاست در حوزه ساخت کابینت در مشهد فعالیت دارد به کمک تیم مجرب و حرفه‌ای خود این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید با بهترین متریال، منحصر به فردترین طراحی و باکیفیت‌ترین نتیجه را داشته باشید.

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که موجب می‌شود تا اکثر افراد حامی ساخت را انتخاب کنند مشاوره تخصصی، سرعت عمل بالا و توانایی اجرای انواع طرح‌ کابینت آشپزخانه کوچک ایرانی و خارجی است. شما می‌توانید برای اطلاع از نحوه کار و مشاهده نمونه کارهای مجموعه به سایت حامی ساخت مراجعه کنید.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک پنجره دار

یکی از انواع مدل‌های کابینت برای آشپزخانه کوچک که طرفداران بسیاری دارد و زینت و جذابیت بسیاری به فضای آشپزخانه شما می‌بخشد کابینت پنجره دار است.

استفاده از کابینت پنجره دار و همچنین کابینت چوبی از لحاظ بصری زیباست، فضای آشپزخانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد، در سبک‌های کلاسیک بسیار پرطرفدار است و همچنین تابش نور از پنجره می‌تواند جذابیتی خیره کننده به محیط آشپزخانه ببخشد.

کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

به طور کلی در آشپزخانه‌های کوچک با محدودیت فضا مواجه هستیم، حال استفاده از اپن می‌تواند این محدودیت را دو چندان کند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود اگر با کمبود فضا مواجه هستید حتما از کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن استفاده کنید.

کابینت خطی

استفاده از کابینت خطی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از کم‌ترین فضا بهترین بهره‌وری را داشته باشید؛ همچنین این نوع کابینت نظم و یکپارچگی خاصی به آشپزخانه شما می‌بخشد و در هر متراژی قابل طراحی و اجراست؛ پس اگر متراژ آشپزخانه شما کوچک است می‌توانید از انواع کابینت خطی استفاده کنید.

کابینت ال 

استفاده از کابینت ال در آشپزخانه های کوچک بسیار مرسوم است در واقع با طراحی کابینت ال می‌توانید آشپزخانه‌ای شیک، منظم و زیبا را در عین محدودیت فضا طراحی کنید.

کابینت جزیره

استفاده از کابینت جزیره در آشپزخانه‌هایی که سبک طراحی آن‌ها مدرن و جدید است بسیار رایج شده است. استفاده از این نوع کابینت به این دلیل که مرز معینی را برای آشپزخانه تعیین نمی‌کند، موجب می‌شود تا احساس کنید فضای بزرگ‌تری را در اختیار دارید.

به طور کلی جذابیت و سبک آزاد این نوع کابینت موجب شده تا این روزها در اکثر آپارتمان‌ها از کابینت جزیره استفاده می‌کنند؛ زیرا این نوع کابینت با سبک مدرن سنخیت زیادی دارد؛ از طرفی چون سبکی جدید و خلاقانه است افراد تمایل بسیاری به استفاده و طراحی آن دارند. کابینت ممبران یکی از گزینه‌های مناسبی است که ترکیب آن با سبک جزیره نتیجه چشم نواز و شیکی خلق می‌کند.

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک

حال که با انواع مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک آشنا شدید خوب است برخی فاکتورها که آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد نیز دقت داشته باشید یکی از این فاکتورها رنگ آشپزخانه و کابینت است.

استفاده از رنگ‌های روشن و بشاش محیط را از آنچه هست بزرگ‌تر نشان می‌دهد و این نکته می‌تواند حس خوبی به شما القا کند.

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک عبارتند از:

  • سفید
  • کرم
  • خاکستری روشن
  • سبز

به طور کلی توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی با طراحان و افراد متخصص در این حوزه مشورت کنید تا ضمن طراحی کابینت برای آشپزخانه کوچک در رنگ‌بندی نیز راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.

قیمت کابینت آشپزخانه کوچک

انواع مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک

قیمت کابینت آشپزخانه کوچک به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که متراژ، جنس و کیفیت از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

متراژ

هر چقدر متراژ بزرگ‌تر باشد قیمت نیز بالاتر است. با صرف نظر از جنس کابینت باید گفت که قیمت کابینت آشپزخانه کوچک در مقایسه با آشپزخانه بزرگ مناسب‌تر است.

جنس

جنس کابینت نیز یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت کابینت آشپزخانه کوچک است. جنس‌هایی همچون ام دی اف، هایگلاس و ممبران در مقایسه با نئوپان و… گران‌تر است.

هنگام خرید حتما توجه داشته باشید که از مراکز معتبری خرید کنید که ضمن تضمین کیفیت، تضمین قیمت نیز داشته باشند.

کیفیت

کیفیت متریالی که در ساخت کابینت آشپزخانه از آن استفاده می‌کنید فاکتوری مهم است که طول عمر، ماندگاری، جذابیت و … را مشخص می‌کند.

اگر قصد دارید سالیان سال از کابینت‌های خود استفاده کنید و مثل روز اول جذابیت و درخشش داشته باشد از جنس‌هایی همچون هایگلاس، ام دی اف و چوب استفاده کنید. 

چند نکته مهم در مورد انتخاب کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک

در انتها خوب است چند نکته مهم و کاربردی را یادآوری کنیم تا اگر شما هم صاحب یک آشپزخانه کوچک هستید بتوانید علاوه بر کابینت به کمک سایر فاکتورها از فضایی که دارید بهترین بهره‌وری را داشته باشید.

به کمک این تکنیک‌ها می‌توانید آشپزخانه‌ای کوچک، اما بهینه داشته باشید.

  • با درب کشویی در فضا صرفه جویی کنید.

در یک آشپزخانه کوچک که فضا کم است، ممکن است وسوسه شوید که درها را بردارید؛ اما درب آشپزخانه ابزار مفیدی است که می‌توان به وسیله آن محیط آشپزخانه را از سایر محیط‌ها جدا کرد. توصیه می‌شود برای حل این معضل از درهای کشویی کمک بگیرید که جداکننده و ابزاری برای صرفه جویی در فضا هستند.

  • در گوشه‌ها خلاقیت به خرج دهید.

اگر شما نیز به دنبال انواع کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک هستید و با محدودیت فضا مواجه هستید خوب است بدانید که می‌شود با اندکی خلاقیت از محیط‌هایی همچون گوشه‌های آشپزخانه که اکثرا به عنوان فضای پرت از آن یاد می‌کنند فضایی بسازید که بتوان در آن کابینت نصب کرد؛ اینگونه با یک تیر دو نشان زدید.

  • از فضای دیوار برای ایجاد یک طرح فشرده استفاده کنید.

به کمک طراحی هوشمندانه حتی در آشپزخانه کوچک می‌توان فضای ویژه‌ای را به آشپزخانه اختصاص داد. دیوارها مهم‌ترین سازه‌هایی هستند که در طراحی آشپزخانه‌های کوچک می‌توان از آن‌ها کمک گرفت.

  • از شیشه‌ها کمک بگیرید.

اگر به دنبال انواع مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک هستید خوب است بدانید که می‌شود شیشه قسمت‌های بالایی آشپزخانه که از لحاظ رفت و آمد نیز محدودیتی ندارد را با پارتیشن بندی به کابینت تبدیل کرد و از آن تا مدت‌های طولانی استفاده کرد.

جمع بندی

در این مقاله آموختید که اگر آشپزخانه کوچکی دارید به لطف وجود طراحان خبره هیچ محدودیتی در داشتن کابینت‌های زیبا و شیک و همچنین کابینت جادار برای آشپزخانه کوچک نخواهید داشت و تنها کافیست یک مجموعه معتبر، منصف و مطمئن بیابید و پروژه خود را به آن‌ها بسپارید تا به بهترین نحو آنچه در نظر دارید را پیاده سازی کنند.

استفاده از رنگ‌ها، طرح‌ها و سبک‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا متناسب با متراژ، بودجه و سلیقه آنچه مدنظر دارید را سفارش دهید.

کد خبر 668603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha