برای بررسی دقیق تر پشتیبانی VOIP به بررسی واژه های VOIP، ایزابل، الستیکس و سیموتل می پردازیم جهت اطلاع از نحوه پشتیبانی تلفن اینترنتی با ما همراه باشید.

پشتیبانی ویپ

در این مقاله قصد داریم راجع به تلفن ویپ، مرکز تلفن های ویپ و پشتیبانی انواع مرکز تلفن VOIP بپردازیم.

VOIP چیست؟

توضیحات بسیاری برای VOIP ارائه شده که به ساده ترین حالت ممکن میتونیم به این صورت تعریف کنیم، صدا روی بستر شبکه را ویپ می نامیم که با این کار امکانات فراوانی به سیستم تلفن معمولی اضافه خواهد شد از جمله مهمترین امکانات گزارشات تماس و ضبط مکالمات و اضافه شدن دور کاری است و نفرات پایبند یک نقطه نیستند و به راحتی می توانند هر جایی پاسخگو تلفن ثابت باشند.امروزه ویپ را بعضی نفرات به نام های سیپ ترانک، تلفن اینترنتی، تلفن ابری و .. می شناسند. اما این درست نیست چون هرکدام از موارد معنی و موضوع متفاوتی را شامل می شود.

پشتیبانی الستیکس چیست؟

الستیکس از معروف ترین سیستم تلفن های موجود است علت معروفیت رایگان بودن و قدیمی بودن است اکثر نفراتی که با ویپ زیاد آشنا نیستند. حتی ویپ را فقط الستیکس میشناسند الستیکس امکاناتی مثل منشی گویا صف تماس داخلی و ساعت اداری برای مجموعه های خیلی کوچک ارائه میدهد از جمله معایب مرکز تلفن الستیکس می توان به امنیت پایین و باگ های فروان اشاره کرد. از آن جایی که سیستم الستیکس منسوخ شده و مشکلات بسیاری دارد پیشنهاد میشود به سیستم های جدید تر مهاجرت کنید در صورتی که این امکان برای شما وجود نداشته باشد. میتوانید پشتیبانی سالانه یا فصلی برای پشتیبانی الستیکس تهیه کنید که با خیال راحت به توسعه کسب و کار خود بپردازید.

پشتیبانی ایزابل به چه صورت است؟

ایزابل ادامه پروژه الستیکس است و یکسری امکانات بیشتر ارائه میدهد و به بررسی و رفع یک سری باگ های الستیکس پرداخته است اکثر کسب و کارهایی که از سرویس های رایگان ویپ استفاده می کنند ایزابل را راه کاری مناسب میدانند در صورتی که از ایزابل برای سازمان خود استفاده میکنید میتوانید به صورت موردی رفع خطا را به شرکت هایی که ایزابل را پشتیبانی می کنند واگذار کنید یا به صورت ماهانه و سالانه پشتیبانی را برون سپاری کنید.

مرکز تلفن سیموتل چیست؟

مرکز تلفن سیموتل سال ۹۴ اولین نسخه خود را معرفی کرد و علت ایجاد پلتفرم نیاز مشتریان به گزارشات بود که سیستم های ایزابل و الستیکس گزارشات خوبی ارائه نمیدادند و هدف اصلی مرکز تماس سیموتل استیبل شدن و ارائه کزارشات کامل و کاربردی بود و کم کم طی آپدیت های متوالی همینک به یک مرکز تلفن قدرتمند تبدیل شده که بسیاری از ارگان های دولتی و بزرگ و همچنین شرکت های بزرگ خارج از کشور از این سیستم استفاده می کنند سیموتل هم اکنون ۴ زبانه است و به کشور های همسایه ایران تعداد زیادی لایسنس و مرکز تماس واگذار نموده است.

پشتیبانی VOIP  شامل ایزابل ، الستیکس ، سیموتل و مرکز تلفنی های استریسک

پشتیبانی VOIP  شامل ایزابل، الستیکس، سیموتل و هر گونه مرکز تماس بر پایه استریسک نیازمند تجربه و دانش فنی هست.

رایگان بودن استریسک باعث شده مجموعه های زیادی با بیس استریسک شروع به توسعه برنامه های خود بکنند و بسیار موفق بتوانند محصول جدید و با کیفیت را توسعه بدهند.

سیستم استریسک را در اصل باید یکی از محبوب ترین و بهترین سیستم های راه اندازی تلفنی ویپ متن باز، در سطح جهان به شمار آوریم. تجهیزات بسیاری در دنیا هستند که در حال حاضر بر مبنای این سیستم طراحی و تولید می شوند. 

Asterisk توسط مارک اسپنسر، در سال ۱۹۹۹ پایه گذاری شد. اسپنسر مدیر عامل شرکت دیجیوم است. این سیستم در واقع گامی است برای عمومیت بخشیدن به روش های ارتباطی متنوع، که بر شبکه های کامپیوتری مبتنی بر ویس هستند.

Asterisk یک ساختار PBX نرم افزاری کامل است و بر پلتفورم های Linux، BSD، ویندوز و OSX اجرا می‌شود. تمامی ویژگی هایی که از یک PBX و حتی بیشتر را فراهم می‌کند.

انواع پشتیبانی ویپ ( VOIP )

پشتیبانی ویپ

پشتیبانی ویپ به صورت زمان دار (ماهانه یا سالانه)

  • حضوری: نفر توسط شرکت مربوطه استخدام می شود و ماهیانه هزینه دریافت میکند
  • غیر حضوری: با مبلغ کمتر که معمولا توسط یک تیم پشتیبانی می شود

در روش غیر حضوری معمولا راه ارتباطی تیکت و چت است و در صورت مشکل تیکت پشتیبانی ارسال می شود و به ترتیب مشکلات توسط عده ای از کارشناسان حل می شود در این روش هزینه کمتر است ولی رفع مشکل بستگی به تعهد شرکت های پشتیبان متفاوت است و معمولا کمتر از دو ساعت مشکل حل می شود.

پشتیبانی ویپ به صورت موردی (هر مورد مشکل را برون سپاری کرده و به ازای حل مشکل مبلغ دریافت می شود)

پیشنهاد ما استفاده از پلتفرم سیموتل است با نصب مرکز تلفن سیموتل یک سال پشتیبانی رایگان میتوانید دریافت کنید و همچنین بعد از یک سال با توجه با رابط گرافیکی و کاربردی و آموزش های لازم نیازی به پشتیبانی دائم نخواهید داشت. مجموعه جوان تل به صورت تخصصی به نصب آموزش و پشتیبانی مرکز تلفن سیموتل پرداخته میتوانید مشاوره رایگان و دمو دریافت کنید. البته شرکت هایی زیادی مثل تل با ما هم پشتیبانی سیموتل را انجام میدهند تلفن اینترنتی یا مرکز تلفن ابری مجموعه هایی مثل تل با ما و جوان تل از پلتفرم سیموتل استفاده می کنند و به کاربران خود با توجه به پلن های انتخابی دسترسی میدهند.

کد خبر 668592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha