همشهری آنلاین: عرضه سهام پالایشگا‌های اصفهان و تبریز بستگی به وضعیت بازار از لحاظ سقف میزان فروش و متقاضیان بورس اوراق بهادار دارد.

به گزارش شانا، علی رحمانی - مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران به بررسی وضعیت عرضه سهام پالایشگاه‌های اصفهان و تبریز پرداخت و اظهار داشت: شرکت پالایش نفت اصفهان بخشی از سهام خود را تابستان سال جاری وارد بورس کرد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک بلوک 25 درصدی را نیز در آینده نزدیک وارد بورس می‌کند.

رحمانی اظهار داشت: برای عرضه مجدد سهام پالایشگاه اصفهان باید شرایط متقاضیان بازار را در نظر بگیریم زیرا در شرایط فعلی میزان تقاضای مناسبی برای خرید سهام این پالایشگاه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، درباره وضعیت کنونی سهام پالایشگاه اصفهان توضیح داد: هم اکنون برای سهام پالایشگاه اصفهان 11 میلیون تومان سقف فروش وجود دارد که این شرایط توجیح مناسبی برای عرضه مجدد سهام پالایشگاه نیست و باید سهام موردنظر را زمانی عرضه کنیم که به میزان کافی متقاضی در بازار وجود داشته باشد.

رحمانی ادامه داد: پس از نخستین عرضه سهام پالایشگاه اصفهان تقاضای مطلوبی برای دومین عرضه سهام این پالایشگاه در بازار بورس وجود داشت که متاسفانه شرکت پالایش نفت اصفهان سهام خود را عرضه نکرد.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، درباره ورود پالایشگاه تبریز به بورس اوراق بهادار تهران توضیح داد: شرکت پالایش نفت تبریز باید در جلسه‌ای شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاران را دعوت کند تا از فعالیت‌های پالایشگاه تبریز بازدید کرده و در جلسه‌ای فعالیت‌های پالایشگاه تبریز را معرفی و تشریح کند.

وی افزود: شرکت پالایش نفت تبریز باید وضعیت مالی خود را مشخص کرده و گزارش‌های 6 ماه نخست سال از لحاظ وضعیت مالی و میزان سودآوری شرکت را به بورس ارائه دهد.

رحمانی تاکید کرد: به محض انجام شدن این کارها با سازمان خصوصی‌سازی هماهنگ می‌کنیم تا سهام پالایشگاه تبریز را در بورس عرضه کنیم.

رحمانی ادامه داد: پالایشگاه تبریز باید سهام خود را به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دهد و در نخستین روز عرضه سهام 5 درصد از سهام شرکت پالایش نفت تبریز را در بورس عرضه کند تا ارزش این سهام مشخص شود.

وی افزود: هم اکنون تقاضا برای خرید سهام پالایشگاه در بورس اوراق بهادار کم است اما هنگامی که شرایط محیا شود سهام پالایشگاه را عرضه خواهیم کرد.

کد خبر 66857

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز