رئیس کمیسیون اروپا و دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا امروز جمعه وارد کی‌یف شدند تا به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، اطمینان خاطر در مورد درخواست او برای عضویت در اتحادیه اروپا بدهند.

اتحادیه اروپا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، اورسولا فوندر لاین، رئیس کمیسیون اروپا که با قطار از بروکسل به کی‌یف سفر کرده است، به خبرنگاران گفت، مهم‌ترین پیامی که او برای زلنسکی آورده، این است مسیر اتحادیه اروپا برای اوکراین وجود خواهد داشت.

او در این خصوص گفت: «معمولا سال‌ها طول می‌کشد تا شورای اتحادیه اروپا درخواست عضویت را بپذیرد، اما اوکراین این کار را در یک یا دو هفته انجام خواهد داد و من می‌خواهم در اسرع وقت پیش برویم. هدف ما ارائه درخواست اوکراین به شورا در تابستان امسال است.»

از سوی دیگر جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت که این سفر سیگنالی است که اوکراین بر قلمرو خود کنترل دارد و دولت همچنان مسئول این کشور است.

بورل با بیان اینکه امیدوار است اتحادیه اروپا ۵۰۰ میلیون یورو دیگر به کی‌یف ارائه دهد، گفت: «اوکراین کشوری نیست که مورد تهاجم و تسلط قرار گرفته باشد. هنوز دولتی که مردم را از خارج می‌پذیرد و شما می‌توانید به کی‌یف سفر کنید در آن وجود دارد.»

کد خبر 668443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha