همشهری آنلاین : آناند، مدافع عنوان قهرمانی تنها به نیم امتیاز برای قهرمانی مجدد نیاز دارد.

در دهمین مرحله از مسابقه قهرمانی شطرنج جهان که در آلمان برگزار می شود، ولادیمیر کرامنیک از روسیه با پیروزی بر حریف هندی، تعیین قهرمان را به تاخیر انداخت.

به گزارش اشپیگل، تا مرحله نهم این مسابقه، آناند 6 بر 3 پیش بود و تنها به نیم امتیاز برای دفاع از عنوانش نیاز داشت که در مرحله دهم نتیجه را به کرامنیک واگذار کرد. در این مرحله کرامنیک پس از 2 ساعت و 54 دقیقه و انجام 29 حرکت به برتری رسید و فاصله‌اش را با آناند کم کرد.

 در حال حاضر نتیجه کلی 6 بر 4 به سود ویسواناتان آناند است. کرامنیک برای قهرمانی باید در روز چهارشنبه (که با مهره سیاه بازی می‌کند) و جمعه همین هفته نیز به پیروزی برسد، در حالی که آناند فقط نیم امتیاز تا تکرار قهرمانی سال 2007 خود فاصله دارد.

 کرامنیک در پایان مصاف گفت : "امروز بهتر  از قبل بودم اما هنوز هم بیش از 50 درصد تا قهرمانی فاصله دارم. به هر حال خوشحالم که در مبارزه دیروز بهترین تصمیم را اتخاذ کردم."

ولادیمیر کرامنیک از روسیه

در سال 2009، برنده رقابت امسال، یا با وسلین توپالوف، قهرمان سابق جهان از بلغارستان، و یا با گاتا کامسکی از آمریکا روبه رو خواهد شد. مسابقه برای انتخاب یکی از این دو نفر نیز در ماه نوامبر انجام خواهد گرفت.

در مسابقه قهرمانی جهان که هم‌اکنون در آلمان برگزار می‌شود، از 5/1 میلیون یورو جایزه آن، به هر یک از دو طرف ششصد هزار یورو تعلق خواهد گرفت و سیصدهزار یورو نیز به فدراسیون جهانی شطرنج (Fide) خواهد ‌رسید.

کد خبر 66840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز