پاپ فرانسیس، امروز (چهارشنبه) «قتل‌عام بوچا» را محکوم کرده و بر پرچم اوکراین بوسه زد.

پاپ فرانسیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: اخبار کشته‌شدگان در شهر بوچا، در اطراف کی‌ِیف، نکوهش جهانیان و  درخواست‌ها از غرب برای تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را برانگیخته است.

پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک گفت، اخبار اخیر جنگ اوکراین نه ‌تنها پیام‌آور «امید و التیام» نبود، بلکه «حامل خشونت و اعمال فجیع جدیدی مانند قتل عام بوچا بود.»

او با محکوم کردن ظلم علیه غیرنظامیان، زنان بی‌دفاع و کودکان، گفت: این جنگ را متوقف کنید. بگذارید سلاح‌ها ساکت شوند. به نمایش مرگ و تخریب خاتمه دهید.

کرملین می‌گوید اتهامات مبنی بر اینکه نیروهای روسیه در بوچا یا هرجای دیگری مرتکب جنایت جنگی علیه ضدنظامیان شده‌اند «یک جعل غول‌آسا» با هدف بدنام کردن ارتش روسیه است.

پاپ فرانسیس که یک پرچم اوکراین از شهر بوچا را در دست داشت، آن را بوسید و بالا گرفت.

او سپس در جمع تعدادی از فرزندان پناهجویان جنگ گفت: این کودکان مجبور به فرار شدند تا به سرزمینی امن برسند. این ثمره جنگ است. بیایین آن‌ها و مردم اوکراین را فراموش نکنیم.

پاپ همچمین در بخشی از سخنانش گفت: در جنگ اوکراین شاهد عجز و ناتوانی سازمان ملل متحد هستیم.

کد خبر 668131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    فقط مردم اکراین جنگ زده هستند مردم سوریه و عراق و افغانستان و یمن و فلسطین و بحرین و مظلومان عربستان و لیبی اینها مردم نیستند و مستحق وای بر شما که همه چیز را فدای سیاست کرده اید