یک رمان‌نویس آثار عاشقانه در آمریکا که پیشتر اثری باعنوان «چگونه شوهر خود را به قتل برسانیم» منتشر کرده بود، بعد از ۴ سال به اتهام قتل همسر خود محاکمه می‌شود.

نانسی کرامپتون بروفی نویسنده قاتل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یواس‌ای تودی، دادگاه «نانسی کرامپتون-بروفی» ۷۱ ساله اهل پورتلند را به قتل همسرش دانیل بروفی ۶۳ ساله، بعد از ۲۷ سال زندگی مشترک  با انگیزه دریافت ۱.۴ میلیون دلار بیمه عمر او، متهم کرده است. 

محاکمه نویسنده رمان‌های عاشقانه خود منتشر شده متهم به تیراندازی مرگبار به شوهر سرآشپزش از دوشنبه آغاز شده است. نانسی کرامپتون بروفی از زمان دستگیریش در سپتامبر ۲۰۱۸  به اتهام قتل دنیل بروفی ۶۳ ساله در بازداشت به سر می‌برد. 

کرمپتون بروفی نویسنده رمان‌های عاشقانه، سال‌ها قبل از مرگ همسرش مقاله‌ای با عنوان «چگونه شوهر خود را به قتل برسانیم» نوشته بود. او همچنین نویسنده رمان‌های معمایی دیگری از جمله شوهر اشتباهی است. کرامپتون بروفی، نویسنده‌ای پرکار محسوب می‌شد که اغلب درباره روابط عاطفی «اشتباهی» که «هرگز درست نمی‌شدند» می‌نوشت. 

مرگ بروفی تا زمان دستگیری همسرش یک راز باقی ماند و مقامات هرگز مظنون دیگری را به طور علنی فاش نکردند.

همکاران دانیل بروفی در ژوئن سال ۲۰۱۸ جسد او را در آشپزخانه‌ای در موسسه آشپزی اورگان، جایی که وی در آنجا به تدریس آشپزی اشتغال داشت، پیدا کرده بودند. کارآگاهان گفته‌اند او صبح هنگام آماده شدن برای حضور در کلاس از ناحیه سینه و پشت هدف شلیک گلوله قرار گرفته است. او در حوالی ساعت ۷ و نیم صبح به قتل رسیده بود. 

متهم در زمان دستگیری به بازپرسان گفته بود که در زمان وقوع قتل، در خانه بوده است، اما در سپتامبر همان سال معلوم شد که در نزدیکی صحنه جنایت حضور داشته است. 

بازرسان متوجه شدند که هیچ نشانه‌ای از زور یا درگیری و هیچ نشانه‌ای از سرقت در صحنه جرم وجود ندارد. اسناد می‌گویند بروفی هنوز کیف پول، تلفن همراه و کلید ماشینش را همراه داشت.

اسناد دادگاه می‌گویند دوربین‌های ترافیکی، مینی‌ون کرامپتون بروفی را نشان می‌دهد که نزدیک به زمان مشخص تیراندازی به خیابان‌های شهر نزدیک موسسه نزدیک می‌شود و از آن خارج می‌شود.

شاون اورستریت، معاون ارشد دادستان منطقه، روز دوشنبه به هیئت منصفه گفت که انگیزه کرامپتون بروفی طمع و یک بیمه‌نامه ۱.۴ میلیون دلاری بوده است.

کرامپتون بروفی در یکی از کتاب‌هایش با عنوان پلیس اشتباهی، روایتگر داستان زنی است که بعد از ازدواج، هر روز درباره کشتن شوهر خود خیالپردازی می‌کند. در رمان شوهر اشتباهی، زنی مرگ همسرش را جعل می‌کند تا از دست او فرار کند. در اثر  «چگونه شوهر خود را به قتل برسانیم» او درباره راه‌های مختلف خلاص شدن از دست همسر نوشته است. 

عکس | محاکمه نویسنده «چگونه شوهر خود را به قتل برسانیم» به اتهام قتل شوهرش! | کتابی برای آموزش روش‌های قتل شوهر بدون گیرافتادن
نانسی کرامپتون بروفی و همسر مقتولش دنیل بروفی

این زن نویسنده، در وبلاگ شخصیش، در سال ۲۰۱۱، تصاویری از تعدادی سلاح منتشر کرده بود و نوشته بود که اگر شخصیت داستان‌هایش بخواهد یکی از آن‌ها را برای قتل شوهرش استفاده کند، کدام را انتخاب خواهد کرد. او همین‌طور توصیه کرده بود که از استخدام قاتل باید پرهیز کرد چون به احتمال زیاد شما را به پلیس لو خواهند داد. 

  او در نوشته‌هایش، سم را توصیه نمی‌کرد چرا که سم «قابل ردیابی است». او که به خاطر رمان‌های پرتعلیق عاشقانه و جناییش مشهور است یک بار نوشته بود: «آرزو کردن مرگ برای مردم آسان‌تر از کشتن آنهاست. اما چیزی که من در مورد قتل می‌دانم این است که هر یک از ما وقتی به اندازه کافی تحت فشار قرار بگیریم، در خودمان توانایی انجام آن را خواهیم دید.»

لیزا مکسفیلد، وکیل مدافع اصلی، می‌گوید وضع روحی کرامپتون بروفی و وضعیت مالیش هر دو پس از مرگ بروفی بدتر شدند؛ برخلاف ادعای دادستانی مبنی بر اینکه او منافعی غیرقانونی از مرگ همسرش به دست آورده است.

نانسی قبلا ادعا کرده بود که بی‌گناه است. لیزا مکسفیلد هم می‌گوید او هیچ دلیلی برای قتل نداشته و عاشق همسرش بوده است. در حال حاضر خانم کرامپتون بروفی به استفاده غیرقانونی از سلاح گرم و قتل متهم است و محاکمه او احتمالا ۷ هفته طول خواهد کشید. 

کد خبر 668100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 0
    چرا باید انقدر تابلو شوهرشو بکشه؟