چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: برنامه‌ریزی و آمادگی لازم برای پیک مصرف تابستان انجام شده و همه امکانات فنی و کارشناسی برای حفظ پایداری شبکه برق پایتخت در سال جاری به کار گرفته شده است.

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کامبیز ناظریان در نشست شورای معاونان و مدیران این شرکت افزود: با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی و مستمر در تعطیلات نوروزی از وقوع هرگونه خاموشی در آغاز فصل بهار به منظور رفاه حال هرچه بیشتر شهروندان و مسافران در پایتخت جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اضافه کرد: پایداری شبکه و عبور از پیک تابستان ۱۴۰۱ از مهمترین اهداف آتی این شرکت است.

ناظریان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ در مجموعه توزیع برق شهر تهران نیز سرلوحه فعالیت‌ها قرار گرفته است و بر همین اساس انتظار داریم به موازات اقدام‌های انجام شده در بخش اصلاح و بهینه سازی شبکه، افزایش ظرفیت و کاهش تلفات، با کنترل هوشمند بار و بهره گیری از توان مشاوران و شرکت‌های دانش بنیان و همکاری مشترکان بزرگ به‌ویژه اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم تابستان پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

بر اساس این گزارش در روزهای گذشته علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: در زمینه توسعه طرح‌های نیروگاهی پیش‌بینی شده مجموعاً ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود که ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات آن در چارچوب طرح‌های نیروگاهی است البته بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر تا فصل تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو اظهار کرد: از این میزان ۵۰۰ مگاوات از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بهره‌برداری خواهد رسید و ۱۰۰۰ مگاوات نیز با ارتقا توان نیروگاه‌های موجود با طرح‌های دانش‌بنیانی که نیروگاه‌ها اجرا شده است به بهره‌برداری خواهد رسید، در واقع بدون اضافه کردن سوخت و بدون سرمایه‌گذاری گسترده و صرفاً با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان ۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه کردیم.

کد خبر 668059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • PL ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    مسئولان چه کردند در ۱۰ سال قبل؟