نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به مذاکرات وین بر لزوم رفع تحریم‌های نفتی، بانکی و راستی‌آزمایی توسط طرف ایرانی تاکید کرد.

پژمانفر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی در نشست علنی امروز با اشاره به جان باختن ۷۴۶ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای نوروز امسال، اظهار داشت: این آمار تلخ است اما هر سال تکرار می‌شود و کاری برای آن صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به آمار ۱۵ هزار کشته در تصادفات جاده‌ای طی هر سال، به ۴ عامل در این تصادفات شامل خودرو، جاده، مهارت راننده و نقش پلیس در این تصادفات اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری خودروهای فرسوده یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و خودروسازان باید بهترین تسهیلات را به مردم ارائه دهند؛ همچنین تولید خودروهای غیرایمن باید متوقف شود و تولید سیستم‌های ایمنی و هشدار مناسب نیز برای خودروها جدی گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس عنوان کرد: در حال حاضر حدود هزار نقطه حادثه‌خیر در راه‌های کشور داریم اما چون جدی گرفته نمی‌شود و بودجه مناسبی به آنها اختصاص نمی‌یابد، مشکل همچنان باقی است؛ هر نقطه حادثه‌خیز به طور میانگین ۲ کشته می‌گیرد که این عامل جدا از عوامل مؤثر در تصادفات است.

پژمانفر همچنین به مسأله احراز مهارت رانندگی در هنگام دریافت گواهینامه اشاره کرد و گفت: خیلی‌ها را به خاطر پارک دوبل رد می‌کنند اما هیچ گاه کسی را به خاطر عدم مهارت کنترل خودرو رد نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: در کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص طرز کار دستگاه‌ها و نقش آنها در بروز تصادفات در حال کار هستیم و گزارش آن را آماده خواهیم کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مذاکرات وین اشاره کرد و اظهار داشت: در رابطه با رفع تحریم‌های نفتی باید بتوانیم آزادانه نفت خود را به هر کشوری که می‌خواهیم بفروشیم و در ارتباط با رفع تحریم‌های بانکی نیز باید بتوانیم پول نفت را مستقیما دریافت کنیم؛ همچنین با رفع تحریم تبدیل ارز، باید امکان تبدیل ارز حاصل از فروش نفت به هر ارز دیگری را داشته باشیم.

پژمانفر تأکید کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که متأسفانه در مذاکرات به موضوع راستی‌آزمایی توجه جدی نشده و راستی‌آزمایی به عهده دیگران گذاشته شده است که باید در این خصوص دقت کافی شود.

وی در پایان به گرانی برخی کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز اشاره کرد و گفت: گوشت حدود ۲۰۰ هزار تومانی باعث حذف این کالا از سبد مصرف برخی از خانوارها شده و لازم است دولت برای رفع فوری این مشکل اقدام جدی کند.

کد خبر 667782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • فرهاد IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    5 70
    حاج آقا نگین که از سفره بعضی‌ها بگین از سفره اکثریت خانواده ها حذف شده.نباید ار حق خودمان در مذاکرات کوتاه بیاییم و این را هم صد در صد قبول داریم که دولت مردان منافع ملت را در نظر دارن اما صبر تا کی؟ دولت مردان یکبار برای همیشه تصمیم بگیرن و تمام کنند چون ما دیگر از آمریکای پوشالی نمی‌ترسیم و پوزه آنها را به خاک میمالیم چون واقعا این مذاکرات زندگی را بر ما حرام کرده ما شعار اول انقلاب را اگر رعایت کنیم و به آن ایمان داشته باشیم بر همه دولت‌ها غلبه خواهیم کرد ما رهبری چون امام خامنه ای داریم. نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی. ای رهبر فرزانه آماده ایم آماده
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    27 1
    یعنی این اطلاعات را نمایندگان مردم اطلاع دقیق ازش دارند و هیچکاری برای نجات جون مردم نمیکنند!!!
    • دانشگاهی IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      6 0
      باید نمایندگان و دستگاه های امنیتی کشور بر گروه ها و کسانی متمرکز شوند که به عنوان ستون پنجم دشمن در حال افزایش قیمت ها و توسعه فقر با روشهای مدیریت شده هستند تا بدبختی و فقر را کاملا به مذاکرات و برجام و خواست آمریکا و تسلیم بهم گره بزنند ... افزایش یک شبه قیمت مرغ و گوشت و ماشین و حبوبات و لوازم ضروری و غیره زیر سر همین گروه خرابکار است که قطعا در قدرت و حکومت دستی دارند
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    11 1
    شما با مذاکره کردن معلوم که تحریم کمر شما شکسته پس نگید تحریم ها اثر ندارد
  • کلانتری IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    3 12
    نجومی بگیران مجلس دخالت نکنید.هرکاری دست زدید بدتر شد.فقط رهبری.
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    10 4
    این همه گرانی فقط گوشت رو دیدی خرده برنج 70هزار تومان شده رب 50هزار تومان قند و شکر حبوبات و .........
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      1 18
      ببین منم از خیلی از مسئولین خوشم نمیاد ولی سعی کن که حکم کلی ندی...تعداد مسئولان پاکدست خیلی بیشتر هست
  • فاطمه AE ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    9 8
    اقای پزمانفر چگونه از امریکا انتظار ناز کشیدن دارید اقای رییسی حداکثر تلاش را بر خاکستری که روحانی اصلاح طلب کرده می کند
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    2 8
    حق داره...ازبس امریکادروغ گفته ....راستم بگه مشکوکه. درموردملت ایران واقعاخجالت آوره مثل ندیدبدیدامیریزن توجادهایامیمیرن یاناقص میشن اونم تواین شرایط که کروناهنوزهست وتموم نشده.
  • مردم IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    8 2
    توافق کنید مردم خسته اند گرانی وووووو
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    11 0
    اقای عزیز مردم درسخت ترین روزهای عمر خودزندگی می کنند ... فیش حقوق خود را با یه بازنشسته قیاس کن ببین بدبختی یعنی چی
  • حسنک IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    13 0
    پدر مان در آمد شماها از این حقوق مفتی می گیرید اصلا نمی دانید تحریم چیست اصلا نمی دانید عشایر چه زجر می کشد اصلا نمی دانید خشکسالی یعنی چه اصلا نمی دانید اهانت فرزند و زن و بچه به سر پرست خانواده بابت فقر چیه ترا بخدا بیاید مرد و مردانه حرف مردم را بشنوید با مردم با صداقت حرف بزنید مردم از شما ها ترس دارند ما دین را دوست داریم ما اسلام را دوست داریم شما یک روز می گید بر جام فلانی خوب است بر جام فلانی بد ما را مسخره کرده اید حرفتان خریدار ندارد
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    5 0
    آقای پژمانفر تا زمانی که افرادی مثل شماها در مجلس و در مصدر کارا باشند وضعیت کشور همین است یا بدتر خواهد شد.
  • مهدی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    8 1
    افرادخاص نگران گرانی نیستن چون ازآن به نفع خودشان استفاده می کنن حقوق بگیران نجومی هم جای راحتی دارن تنها80درصدنگران اوضاع اقتصادی هستن حال خود مردم میدانن کی دررفاهه وکی ودرعذابه....
  • کاف IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    10 0
    اقای نماینده بیخیال شین فقط مجلس پر زرق و برق نمیدونه گرونی و بیکاری یعنی چی.
  • مرتضی IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    8 1
    شما اگر به فکر مردم بودید یه مقدار از لج بازی دست بر میداشتید.رای از ملت میگیرید وقتی میرید تو مجلس برای کسی دیگه سینه سپر میکنید. من بخاطر شما هروز شرمنده زنو بچمم
    • غنی دل IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      4 0
      سیر چ خبر از گرسنه ،و سوار خبر از پیاده همش حرف می‌زنند ولی عمل هیچ