دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی‌اش لیز تراس در ورشو پایتخت لهستان گفت فجایعی که در شهرک بوچا در حوه کی‌یف رخ داده است، فقط نوک کوه یخ کل جنایات ارتش روسیه اس ت.

Kuleba

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین کولبا گفت:‌«فجایع بوچا، ماریوپُل و سایر مناطق» لزوم «تحریم‌های جدی گروه هفت و اتحادیه اروپا» را مطرح می‌کنند.

کولبا خواستار وضع «شدیدترین» تحریم‌ها بر ضد روسیه و اخراج این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل شد.

او گفت: «فجایعی که ما در بوچا دیده‌ایم فقط نوک کوه یخ کل جنایاتی هستند که ارتش روسیه مرتکب شده است. اقدامات نصف و نیمه دیگر کافی نیستند. من این هفته تقاضای شدیدترین تحریم‌ها را می‌کنم، این تقاضای قربانیان تجاوز و کشتار است. اگر شکی درباره وضع تحریم دارید، ابتدا به بوچا بروید.»

قبلا لیندا تامس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز گفته بود که از مجمع عمومی سازمان ملل خواهد خواست که عضویت روسیه در شورای حقوق بشر این سازمان به حالت تعلیق دارد. چنین تعلیفی نیاز به رای دو سوم کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل دارد.

روسیه قاطعانه هر نوع اتهامی درباره کشتار غیرنظامین بوسیله سربازان این کشور در شهرک بوچا در حومه کی‌یف پایتخت اوکراین رد می‌کند.

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس نیز در این کنفرانس خبری مشترک گفت پوتین باید جنگ را ببازد و برای این منظور باید سلاح‌های بیشتر در اختیار اوکراین قرار داد و تحریم‌های بیشتری بر ضد روسیه وضع کرد.

او افزود لازم است که وزرای خارجه گروه هفت و ناتو که در روزهای آینده این هفته دیدار خواهند کرد، «موج جدیدی از تحریم‌های سختگیرانه‌تر را اعلام کنند.»

تراس گفت: «واقعیت این است که هنوز پول از غرب به سوی ماشین جنگی پوتین جریان دارد و در اجلاس بروکسل باید جلوی این وضعیت را گرفت.»

وزیر خارجه انگلیس گفت با کشورهای متحد برای ممنوع کردن کشتی‌های روسی از ورود به بنادر کشورهای غربی، تحریم بانک‌های روسی و موافقت با «یک زمان‌بندی واضح برای پایان دادن به واردات نفت، گ از و زعالسنگ روسیه» مذاکره خواهد کرد.

او به خبرنگاران گفت: «سرسخت‌بودن تنها شیوه برخوردی است که موثر واقع خواهد شد. پوتین این جنگ را به راه انداخته است. این رویکرد برای تضمین باختن او در اوکراین و عقب‌نشینی کامل نیروهای روسی ضروری است. ضروری است که تمامیت ارضی کامل اوکراین دوباره برقرار شود. لازم است که جلوی توانایی روسیه برای تهاجم بیشتر گرفته شود. ما به طرحی برای بازسازی اوکراین نیاز داریم. لازم است عدالت برقرار شود.»

کد خبر 667703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha