شنبه ۶ آبان ۱۳۸۵ - ۰۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: زنگ آغاز سرشماری شنبه 6 آبان در صبحگاه دانش آموزی مدارس سراسر ایران نواخته شد.

کاظمی تکلیمی دبیر ستاد سرشماری کل کشور درباره این زنگ و سایر برنامه‌های ویژه ششمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در مدارس ایران گفت: این برنامه با هدف پیام رسانی سرشماری به کمک فرزندان حدود 17 میلیون خانوار در سراسر کشور صورت گرفت.

وی افزود: در طول دوره سرشماری که تا 26 آبانماه ادامه خواهد داشت در مدارس سراسر ایران مسابقه نقاشی با موضوع آمارگیری و سرشماری و با هدف تبیین زوایای مختلف بحث سرشماری عمومی نفوس و مسکن به دانش آموزان برگزار خواهد شد.

همچنین قرار است سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت موضوع انشا در مدارس مطرح شود تا دانش آموزان با مطالعه و تحقیق در این زمینه نقش محوری اطلا‌عات و آمار ناشی از سرشماری در بهبود وضعیت شاخصهای توسعه را در ایران مورد بررسی قرار دهند.

در اجرای سرشماری ششم بیش از 90 هزار نفر از نیروهای متخصص و آموزش دیده در سراسر ایران مشارکت می‌کنند.

آمارگیران با کارت شناسایی , جلیقه های سرمه‌ای رنگ با آرم مرکزآمار ایران که به تن دارند , به منازل مراجعه کرده و سوالا‌ت مندرج در پنج پرسشنامه که شامل فرم فهرست برداری , پرسشنامه عمومی خانوار , پرسشنامه خانوارهایی که به طور نمونه‌ای انتخاب می شوند, پرسشنامه خانوارهای موسسه‌ای و نیز پرسشنامه آبادی را از مخاطبان آن سوال کرده و پاسخ‌ها را ثبت خواهند کرد.

کد خبر 6675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز