شهردار منطقه ۳ درباره ماجرای قطع ۲۰۰ اصله درخت توسط مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: توجیه‌شان این بود که درخت‌ها را از آن نقطه جابجا می‌کنند و به جای آن دو هزار نهال جدید می‌کارند.

ژئوفیزیک تهران

به گزارش همشهری آنلاین، حمید جوانی، شهردار منطقه ۳ درباره ماجرای قطع ۲۰۰ اصله درخت توسط یک نهاد رسمی توضیح داد و افزود: یک هفته پیش از اتمام سال ۱۴۰۰، مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران واقع در بزرگراه همت تقاطع بزرگراه چمران، نسبت به جابجایی چند اصله درخت با بن ۱۵ تا ۴۵ اقدام کرد؛  به محض اطلاع نیروهای شهرداری منطقه ۳ مانع این کار شدند و جابجایی درخت‌ها را متوقف کردند.

شهردار منطقه ۳ ادامه داد: توجیه مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران این بود که درخت‌ها را از آن نقطه جابجا می‌کنند و به جای آن دو هزار نهال جدید می‌کارند.

او با بیان اینکه کاشت نهال جدید توجیهی برای اینکه نهال‌های قدیمی را جابجا کنند، نیست، گفت: متاسفانه مجدداً در ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، این مرکز با ۶۰ نفر نیروی انسانی به همراه لودر و کامیون از مسیر دیگری ورود کردند تا جابجایی درخت‌ها صورت گیرد. اما دوباره نیروهای شهرداری به همراه شهربان و نیروی انتظامی جلوی آن‌ها را گرفتند و با دستور قضایی نسبت به توقف کار اقدام شد.

به گزارش شهر، جوانی ضمن اشاره به سومین مرتبه مداخله مرکز برای جابجایی ۲۰۰ اصله درخت، بیان کرد: مجدد پس از گذشت چند روز در تعطیلات نوروزی ۱۲ فروردین ۱۴۰۱، نیروهای مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران برای بار سوم با بیل مکانیکی وارد مجموعه شد. نیروهای منطقه ۳ مجبور شدند که با نیوجرسی خروجی‌های مرکز ژئوفیزیک را مسدود کنند تا بیل مکانیکی و لودر امکان خروج نداشته باشد.

شهردار منطقه ۳ در ادامه عنوان کرد: مرکز ژئوفیزیک قصد دارد که آن قسمت را به عنوان مجموعه گردشگری-تفریحی برای استفاده عموم بسازد؛  به همین دلیل می‌خواهند نسبت به ایجاد مسیر و جابجایی ۲۰۰ اصله درخت اقدام کنند.

او با تأکید بر اینکه در حال حاضر جلوی این کار گرفته شده است، افزود: نیروهای مرکز ژئوفیزیک با نیروهای شهرداری منطقه ۳ برخورد فیزیکی داشته‌اند. این کار نیاز به تعیین تکلیف دارد چرا که مجموعه محصور است و ورود نیروهای شهرداری را صورت جلسه کردند و نیاز به حکم قضایی است. در حال حاضر کار متوقف است اما امکان فعالیت مجدد برای جابجایی ۲۰۰ اصله درخت وجود دارد.

کد خبر 667382
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    3 1
    لطفا به شهرداری هم بگویید خاک کنار درختهای آسیب‌پذیر را بیل نزند. ریشه‌هاشون ضعیف میشه و موقع توفان سقوط میکنند
  • ناشناس IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    درخت ها روی گسل بوده 😂