صدراعظم آلمان روز یکشنبه گفت این کشور در حال بررسی خرید یک سیستم دفاع موشکی برای حفاظت در برابر حمله بالقوه از جانب روسیه است.

Olaf Scholz

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز اولاف شولتس در مصاحبه‌ای با شبکه ARD آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا آلمان ممکن است سیستم دفاعی مانند «گنبد آهنین» اسرائیل بخرد، گفت: «این یقینا یکی از موضوعات مورد بحث ما است و دلیل خوبی برای آن وجود دارد.»

او مشخص نکرد که برلین به دنبال خرید چه نوع سیستم دفاع موشکی است.

شولتس در پاسخ به این پرسش که آیا آلمان به دنبال تهیه یک سیستم دفاع موشکی با برد بیشتر از موشک‌های «پاتریوت» فعلی است، گفت: «لازم است بدانیم که ما همسایه‌ای داریم که برای تحقق علائقش آماده استفاده از خشونت است.»

روزنامه «بیلد ام زونتاگ» قبل گزارش کرده بود که سپر دفاع موشکی برای کل قلمروی آلمان یکی از موضوع‌های مورد بحث در ملاقات شولتس با ابرهارد زورن، وزیر دفاع آلمان بوده است.

به گزارش این روزنامه انها به طور خاص درباره به دست آوردن سیستم دفاع موشکی «پیکان ۳» (Arrow 3) اسرائیل صحبت کرده‌اند.

صدراعظم آلمان در سخنرانی شاخص چند روز پس از حمله ۲۴ فوریه (۵ اسفند) روسیه به اوکراین اعلام کرد آلمان بودجه دفاعی‌اش را با افزایشی شدید به بیش از ۲ درصد تولید ناخالص داخلی می‌رساند و ۱۰۰ میلیارد یورو (۱۱۰ میلیارد دلار) به بخش دفاع تزریق می‌کند.

مسکو می‌گوید اهدافش برای آنچه پوتین «عملیات ویژه نظامی» می‌نامد، شامل خلع‌ سلاح و «نازی‌زدایی» همسایه‌اش اوکراین است. اما اوکراین و متحدان غربی‌اش این توصیف را دستاویزی برای حمله یک‌جانبه می‌نامند.

ماری-آگنس استارک- زیمرمن، رئیس کمیته دفاعی پارلمان آلمان گفت آلمان باید گزینه‌های گوناگون برای دفاع موشکی از جمله موشک‌های بالستیک بلندپرواز را که در بخشی از مسیرشان وارد فضا می‌شوند، در نظر بگیرد.

او به تلویزیون Welt آلمان گفت: «اسرائیل چنین سیستمی را تولید می‌کند و نه تنها معقول است که سناریوهای متفاوت را در نظر داشته باشیم، بلکه بالقوه یک سیستم را هر چه زودتر بخریم.»

کد خبر 666504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha